Filmy, Nowinki motocyklowe, Relacje

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce20 maja 2017 r. w Rzeszowie został pobity rekord Guinnessa w jeździe na motocyklu z jednoczesnym tzw. paleniem gumy. Wyczynu tego dokonał Maciej „DOP” Bielicki, czołowy zawodnik polskiego stuntu, czyli akrobatycznej jazdy na motocyklu, i jedyny w kraju stunter wykonujący tricki na motocyklu marki Harley-Davidson. Po zapoznaniu się z materiałem dowodowym dostarczonym przez organizatorów do Biura Rekordów Księgi Guinnessa, rekord został oficjalnie uznany i od czerwca 2017 roku to Polacy są rekordzistami świata w tej kategorii.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez salon GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy salon marki Harley-Davidson w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz firmę Game Over Cycles, producenta motocykli typu custom, a także właściciela salonu H-D Rzeszów. Pomysłodawcami pobicia rekordu była firma GOC oraz Stunt Story – pierwsze w Polsce stunt show na motocyklu marki Harley-Davidson.Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

WIESZ O ZLOCIE CZY IMPREZIE ?
Dodaj swój zlot bez konieczności logowania – KLIKNIJ i wypełnij >>>
Instrukcja wypełniania >>>

Nowy rekord wynosi 4,5 km i został ustanowiony w pierwszej próbie. Maszyna, na której pobito rekord, to najnowszy model Harley-Davidson Street Rod (pojemność silnika 750 ccm), którego premiera odbyła się w marcu 2017 roku. Poprzedni rekord został ustanowiony rok temu w Stanach Zjednoczonych, gdzie na motocyklu ze znacznie mocniejszym silnikiem (1200ccm) udało się przejechać 3,7 km.

Wyczyn, którego dokonał Maciej „DOP” Bielicki wymagał ogromnych umiejętności. „Po 300 metrach jazdy z paleniem gumy blokują się hamulce, płyn się gotuje i nie można ich już puścić” – tłumaczy Stanisław Myszkowski, szef GOC Harley-Davidson Rzeszów. „Przez cały czas przejazdu, czyli ok. 10 minut, trzeba cały czas zaciskać hamulec ręką, przenieść cały ciężar ciała na przód motocykla, aby jak najbardziej odciążyć tylne koło, i jednocześnie kontrolować maszynę stale paląc gumę. Jeśli ten proces zostałby choć na moment przerwany, rekord nie zostałby uznany. W takiej sytuacji musielibyśmy zmienić klocki hamulcowe, opony i zaczynać od nowa. Kierowca też musiałby odpocząć, ponieważ tego typu panowanie nad motocyklem wymaga sporej siły. Stunter z jednej strony doprowadza do krytycznych przeciążeń na maszynie, z drugiej dzięki temu driftuje tam, gdzie chce, co razem daje niesamowity efekt i ekscytujące widowisko” – kończy Myszkowski.

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w PolsceMaciej „DOP” Bielicki – twórca i główny bohater projektu Stunt Story – tak opisuje swoje wrażenia: „Do rekordu przygotowywałem się przez miesiąc czasu. Ostatni tydzień przed próbą ćwiczyłem konkretnie na modelu, na którym miała być podjęta próba, czyli Harley-Davidson Street Rod. Trasa przejazdu była dosyć wymagająca, gdyż nie była to prosta linia. Rekord biliśmy na normalnej ulicy przy której znajduje się salon GOC Harey-Davidson Rzeszów, która na czas wydarzenia została wyłączona z ruchu, tak więc musiałem skręcić na dwóch skrzyżowaniach, a następnie zawrócić na rondzie. Poza tym w różnych miejscach trasy występowały różne kąty nachylenia drogi, co utrudniało utrzymywanie motocykla w stałym poślizgu, ale ostatecznie wszystko poszło dobrze. Jestem bardzo szczęśliwy, że się udało i dziękuję wszystkim, którzy byli zaangażowani w osiągnięcie tego historycznego wyniku”.

Motocykl, na którym został pobity rekord, nie był specjalnie modyfikowany. Podobnie użyta opona była seryjnym modelem dostępnym powszechnie na rynku, co jest jednym z warunków uznania rekordu. Oprócz tego, w celu oficjalnego uznania rekordu organizatorzy musieli złożyć do Biura Rekordów Guinnessa m.in. nieedytowany zapis video z zarejestrowanym całym przejazdem, zeznania co najmniej dwóch świadków, a także pomiar długości przejazdu wykonany przez kwalifikowanych geodetów. Dokumentacja złożona do weryfikacji rekordu zawierała również zapis z kamer termowizyjnych celem potwierdzenia, że tylne koło ani na sekundę nie przestało jechać w poślizgu.

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce„W działalności Game Over Cycles często słyszymy opinię, że „tego nie da się zrobić”. Nie da się zbudować wytatuowanego motocykla, a powstał nasz Recydywista – pierwszy na świecie taki pojazd. Niemożliwe jest, żeby stworzyć maszynę inspirowaną muzyką, której elementy konstrukcji będą zarówno instrumentami, jak i w pełni funkcjonalnymi częściami motocykla, a tak jest w naszym Hard Rock Cafe Bike’u. Słyszeliśmy też, że nie damy rady zbudować największego salonu Harleya w Europie Środkowo-Wschodniej. My zaś wychodzimy z założenia, że zarówno w życiu, jak i w pracy, pasja oraz wiara są bardzo ważne. Może dlatego lubimy współpracować z ludźmi, którzy myślą podobnie. Maciek robi akrobacje na Harleyu, który jest o 100 kilogramów cięższy niż maszyna zwykle używana do stuntu. Jemu też mówiono, że to będzie niewykonalne, tak więc połączyliśmy siły, i udowodniliśmy, że jeśli kochasz to, co robisz, wierzysz w swoje sił i przede wszystkim ciężko pracujesz, to wszystko jest możliwe, pobicie rekordu Guinnessa również” – podsumowuje projekt Stanisław Myszkowski.

WIESZ O ZLOCIE CZY IMPREZIE ?
Dodaj swój zlot bez konieczności logowania – KLIKNIJ i wypełnij >>>
Instrukcja wypełniania >>>

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w PolsceRekord Guinnessa w jeździe na motocyklu z jednoczesnym paleniem gumy

Data pobicia rekordu: 20.05.2017
Miejsce pobicia rekordu: ul. Ludwika Chmury, przy salonie GOC Harley-Davidson Rzeszów
Rekordzista: Maciej DOP Bielicki we współpracy z Game Over Cycles
Oficjalna długość przejechanego dystansu: 4 479 m (4,5 km=2,8 mili)
Motocykl: Harley-Davidson Street RodMotocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

Pomysłodawcy:
Stunt Story
Game Over Cycles

Organizatorzy:
Game Over Cycles
GOC Harley-Davidson Rzeszów

Partnerzy:

Sponsor główny: SB Complex

Sponsorzy:
BNP Paribas Harley-Davidson Finance
Gannet Guard Systems
Budoplast Jasło

Partnerzy organizacyjni:
B3 Studio
Parts Europe & Icon
Custom Chrome Europe
Barberhood

Partnerzy medialni:
Radio Rzeszów
Biznes&Styl
Magazyn VIP
StuntStory.com

WIESZ O ZLOCIE CZY IMPREZIE ?
Dodaj swój zlot bez konieczności logowania – KLIKNIJ i wypełnij >>>
Instrukcja wypełniania >>>

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w Polsce

Motocyklowy rekord Guinnessa pobity w PolsceGame Over Cycles (GOC) to założona w 2012 roku polska firma budująca motocykle typu custom. Działająca w podkarpackiej miejscowości Lisie Jamy ekipa GOC jest znana z tworzenia oryginalnych maszyn, takich jak Behemoth Bike, czyli customowy motocykl inspirowany i zbudowany we współpracy z polską i światową i ikoną muzyki metalowej – zespołem Behemoth czy The Recidivist – pierwszy na świecie wytatuowany motocykl. Konstrukcje GOC zdobywały nagrody na najbardziej poważanych konkursach w branży motocyklowej. Firma zdobyła już osiem trofeów na European Bike Week (EBW), w tym cztery razy prestiżową nagrodę publiczności “People’s Choice Award”. Organizowany corocznie w austriackiej miejscowości Faaker-See EBW jest największym festiwalem motocyklowym w Europie i jedną z największych imprez motocyklowych na świecie, Według danych organizatorów w 2016 roku w EBW wzięło udział ponad 120 000 osób i 70 000 motocykli. W czerwcu 2016 roku GOC zostało oficjalnym dealerem legendarnej marki motocyklowej Harley-Davidson. W marcu 2017 roku nastąpiło otwarcie salonu GOC Harley-Davidson Rzeszów, największego salon marki Harley-Davidson w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz salonu wystawowego Game Over Cycles.

www.gameovercycles.pl

www.goc-harley-davidson.pl

WIESZ O ZLOCIE CZY IMPREZIE ?
Dodaj swój zlot bez konieczności logowania – KLIKNIJ i wypełnij >>>
Instrukcja wypełniania >>>

Stunt Story to pierwsze w Polsce stunt show na motocyklu marki Harley-Davidson. Najbardziej nietypowy i widowiskowy pokaz jazdy ekstremalnej – Harley-Davidson Iron 883 dosiadany przez Macieja „Dop” Bielickiego, czołowego polskiego stuntridera.
Stuntriding to stosunkowo młoda dziedzina motocyklowej pasji. Polega na opanowaniu maszyny w alternatywny, ale szalenie widowiskowy sposób. Szerokie spektrum ewolucji łączy świat precyzji i agresji powodując zdumienie u obserwatorów. Motocykle jeżdżą na przednim lub tylnym kole, driftują i palą gumę. Niestety większość „stunterów” zapędziła się tworząc coraz to bardziej skomplikowana tricki, które wymagały kolejnych modyfikacji. W efekcie ich motocykle przestały przypominać jednoślady, które znamy. Publiczność straciła zainteresowanie trickami, których trudność doceniają tylko osoby zajmujące się tym sportem. Z tej karuzeli wyrwał się Maciej „Dop” Bielicki. Jeden z najlepszych polskich stunterów postanowił zboczyć z utartej ścieżki i dosiąść maszyny, która daje mu prawdziwą radość i satysfakcję. Jego Harley-Davidson Iron 883 otrzymał misję. Udowadnia, że ograniczenia nie istnieją. Nie ma osoby, która nie zwróci uwagi na legendarny motocykl jadący na tylnym kole, produkujący dym i iskry w akompaniamencie ryku silnika V-2. Taki widok nie przyciąga tylko fanów jazdy ekstremalnej. Każdy jest ciekawy do czego zdolny jest cruiser jednej z najstarszych marek świata, a Maciek w swoim stylu i swoimi występami obala mit „Harley can’t jump”.
www.stuntstory.com

Autor zdjęć: Jacek A. Janczak

04/07/2017

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

Reklama
Kufry motocyklowe Radiator
Kufry motocyklowe Radiator
RSS Najnowsze na Forum
Najnowsze komentarze
Kalendarium
Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« Cze    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Ostatnie wpisy

    legalni bukmacherzy online w polsce aktualna lista z roku sprawdź który bukmacher otrzymał zogdę na prowadzenie zakładów bukmacherskich

Lipiec 2017
P W Ś C P S N
« Cze    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl