Nowinki motocyklowe

Honda CBR 600RR 2009

Honda CBR 600RR 2009. Nowinki motocyklowe - Radiator - Turystyka motocyklowa - Wyprawy motocyklowe - Podróże motocyklowe - Forum motocykloweHonda CBR 600RR 2009

Maszyny z napisem CBR od zawsze były kojarzone ze sportem, niezawodnością, świetnym prowadzeniem i najlepszymi osiągami.

Każdy człowiek który przynajmniej trochę interesuje się tematyką motocykli, zapytany o sportową Hondę, prawie zawsze odpowie: „To proste, CBR!”. Pierwszy motocykl z tym oznaczeniem pojawił się w 1989 roku i od tej pory, wszystkie Cebeery, od malutkiej 125 do flagowego Fireblade’a i XX Blackbird, cieszyły się i nadal cieszą wielkim uznaniem wśród motocyklistów ze sportowym zacięciem. Doceniają je początkujący kierowcy, miłośnicy szybkiej turystyki i stunterzy. 15 lat po debiucie linii CBR na świat przyszła wersja RR. To mogło oznaczać tylko jedno. Jeszcze więcej sportu! Niska masa, wspaniałe prowadzenie i znakomite osiągi sprawiły, że RR już kilkukrotnie zdobyła mistrzostwo w klasie Supersport. Jednak najnowsza odsłona kultowej sześćsetki ma być jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi, nie tracąc przy tym nic ze sportowej werwy i możliwości natychmiastowego zastosowania na torze.

Z zewnątrz
Patrząc na nową CBR600RR, trudno doszukać się jakiś poważnych zmian w porównaniu z wersją z roku 2008.  Nadal na pierwszy rzut oka widać, że mamy przed sobą rasowy motocykl sportowy. Zbiornik paliwa jest teraz niżej osadzony w ramie, co pozytywnie wpływa na centralizację masy. Cała konstrukcja jest zwarta i agresywna. Można się spodziewać, że w połączeniu z rekordowo niską masą, motocykl wręcz sam będzie się składał w zakręty. Ludzie z Hondy określają wygląd nowej CBR jako „Race Ready”. Trzeba przyznać, że mają rację, bo ich nowe dzieło podtrzymuje tradycję serii i natychmiast kojarzy się z wyścigami. Najbardziej jednak uwagę przykuwają  nowe malowania. Doskonale podkreślają one wyścigowy wizerunek maszyny, który towarzyszy nowej CBR i nie pozwala przejść obok niej obojętnie.

W środku
Technika, którą zawiera w sobie CBR600RR to pokaz wiedzy i doświadczenia inżynierów Hondy. Silnik modelu 2009 nie przeszedł żadnej gruntownej przebudowy. 118 konna, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 599 cm3, kręci się do kosmicznych 15 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 66 Nm osiąga ona przy 11250 obr./min. Nadal oddawany jest on liniowo i przewidywalnie, ale powyżej 8000 obr./min. Honda pokazuje pazurki, a każde gwałtowne dodanie gazu powoduje znaczny wzrost obrotów i adrenaliny. Wszystko to przy muzyce płynącej z poprowadzonego pod siodłem tytanowego wydechu.

Coś jednak udało się ulepszyć. Poprawiono wartość momentu przy niskich i średnich obrotach, więc spodziewać się można, że pazurki pokażą się nieco wcześniej.  Wersja na rok 2009 wyposażona jest w podwójny wtrysk paliwa (PGM-DSFI). Cebeerka ma zaskoczyć kierowców również mniejszym spalaniem. Jednak miłośnicy osiągania 5-cio cyfrowych wskazań na obrotomierzu powinni się liczyć z tym, że zużycie paliwa rośnie równomiernie do stopnia wykorzystania prawego nadgarstka.

Podwozie i osprzęt
Rama i zawieszenie pozostały bez zasadniczych zmian. Zawiasy są dosyć twardo zestrojone, co nie dziwi przy wyścigowym charakterze motocykla. Niemniej jednak nie jest to okupione utratą komfortu. USD 41 mm z przodu, monoshock HMAS z tyłu. W obu przypadkach mamy do dyspozycji pełną regulację. Nie ma niespodzianek w prowadzeniu. W dużym stopniu pomaga tutaj masa 156 kg.

Nowinki zaczynają się przy hamulcach. Wiadomo już że najnowsza CBR będzie wyposażona (niestety na razie tylko opcjonalnie) w system C-ABS (Combined Breaking System + Anti-lock Breaking System) na prezentacji którego byliśmy wiosną tego roku. W naszym raporcie z tego wydarzenia możecie zapoznać się ze szczegółami tego systemu i zasadą jego działania.

Z ciekawostek konstrukcyjnych warto wspomnieć o przestrzeni pod siedzeniem pasażera. Została ona specjalnie zaprojektowana, żeby pomieściła U-Locka. Szkoda że Honda nie dodaje go jako prezent przy zakupie. W motocyklu tak naszpikowanym techniką i tak wyżyłowanym, a do tego jeszcze w rewelacyjnych malowaniach, U-Lock może się okazać przydatny w walce z amatorami cudzej własności i sprawić że kierowca nie będzie nerwowo zaglądać przez okno, czy jego cudeńko nadal stoi w miejscu w którym je pozostawił. Zamiast tego dostajemy nakładkę na siedzenie pasażera w kolorze nadwozia.

DobRRy sprzęt?
Oczywiście że dobry. Maszyny z napisem CBR od zawsze były kojarzone ze sportem, niezawodnością, świetnym prowadzeniem i najlepszymi osiągami. W najnowszej  odsłonie nie ma specjalnej rewolucji w porównaniu z wersją z 2008 roku. Innowacyjnym rozwiązaniem jest system C-ABS, który prędzej czy później stanie się standardem i miejmy nadzieję, znacznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa motocyklistów. CBR600RR na rok 2009 to świetny motocykl dla kogoś, kto lubi jeździć nie tylko w weekendy. Dobry na miasto, bardzo dobry na tor. Bardziej przyjazny dla kierowcy. Przyciągający uwagę. Wystarczy postawić go na rynku czy zatłoczonym deptaku, przyczaić się gdzieś i liczyć ile osób podejdzie, obejrzy czy zrobi zdjęcie. Cebry po prostu mają to coś.

DANE TECHNICZNE

SILNIK    .
Typ:    czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:    czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd:    DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:    599 ccm
Średnica x skok tłoka:    67×42,5 mm
Stopień sprężania:     12:1
Moc maksymalna:    117 KM (86 kW) przy 13 000 obr/min
Moment obrotowy:    86 Nm przy 11 000 obr/min
Zasilanie:    PGM-DSFI electronic fuel injection 40 mm
Smarowanie:    z mokrą miską olejową
Rozruch:    elektryczny
Alternator:     333 W
Akumulator:    12V 8,6 Ah
Zapłon:    z mikroprocesorem
PRZENIESIENIE NAPĘDU    .
Silnik-sprzęgło:    koła zębate, 2,111
Sprzęgło:    wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów:    sześciostopniowa
Przełożenia:    1:2,666; 2:1,937; 3:1,661; 4:1,409; 5: 1,260; 6:1,666
Napęd tylnego koła:    łańcuch 525 O-ring, 2,625
PODWOZIE:    .
Rama:    otwarta, boczna, aluminiowa
Zawieszenie przednie:    teleskopowe upside-down, śr. 41 mm, skok 120 mm pełna regulacja
Zawieszenie tylne:    wahacz aluminiowy Pro-Link, skok 130 mm pełna regulacja
Hamulec przedni:    podwójny tarczowy, 310 mm
Hamulec tylny:    pojedynczy tarczowy, 220 mm
Opony przód/ tył:    120/70-17 / 180/55-17 Michelin Pilot Sport
WYMIARY I MASY    .
Wysokość siedzenia:    820 mm
Rozstaw osi:    1395 mm
Minimalny prześwit:    95 mm
Masa pojazdu w stanie suchym:    163 kg
Dopuszczalna masa całkowita:    371 kg
Zbiornik paliwa:     18 l
Pojemność zbiornika oleju:    3,5 l
DANE EKSPLOATACYJNE:    .
Prędkość maksymalna:    ponad 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:    3,3 (dane producenta)
Zużycie paliwa:    6-8 l/100 km

Źródło: onet.pl

10/03/2011

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl