Nowinki motocyklowe

Po 90 latach BMW rezygnuje z kultowego silnika

BMW R1200GS AdventurePo 90 latach BMW rezygnuje z kultowego silnika

Chłodzone powietrzem, dwucylindrowe boksery od niemal 90 lat są znakiem rozpoznawczym motocykli BMW. Niestety przyszedł czas na zmiany.

Silnik z poziomo ustawionymi tłokami korzystnie wpływa na położenie środka ciężkości. Jeżeli jest chłodzony powietrzem i olejem, motocykl nie potrzebuje pompy cieczy chłodzącej, przewodów, chłodnicy, wentylatora oraz płynu chłodzącego. W efekcie jest przynajmniej kilkanaście kilogramów lżejszy od chłodzonych wodą konkurentów. BMW Mottorrad wycisnęło z dwucylindrowych bokserów wszystkie soki. 1,2-litrowe serce modelu HP2 Sport dostarcza 133 KM i 115 Nm.

W niedalekiej przyszłośći BMW zacznie wyposażać motocykle w boksery chłodzone cieczą – informuje serwis motorradonline.de. Dokładna data rozpoczęcia produkcji nie jest jeszcze znana.

Mówi się jednak, że w pierwszej kolejności „wodnego” boksera otrzyma nowy model GS. Nowy, gdyż zmiana koncepcji chłodzenia silnika wiąże się z koniecznością przeprojektowania jednośladu. Daje możliwość optymalizacji kształtu układu wydechowego, który w bokserach – ze względu na konieczność intensywnego chłodzenia – musi przebiegać częściowo przed silnikiem.

Co było powodem zmian? Przede wszystkim zbliżające się nowe normy emisji spalin i hałasu, z których spełnieniem bokser miałby poważne problemy. Także dalsze zwiększanie mocy chłodzonych powietrzem silników przeciwsobnych byłoby bardziej kosztowne niż jednostek chłodzonych cieczą – zauważa serwis motorradonline.de

Źródło: onet.pl

29/04/2011

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl