Nowinki motocyklowe

Laurin & Klement Typ L80: przodek Skody

Laurin & KlementLaurin & Klement Typ L80: przodek Skody

Historia czeskiej motoryzacji sięga końca XIX wieku. W 1898 roku zakłady Laurin & Klement rozpoczęły produkcję motocykli. Z roku na rok ich konstrukcja była udoskonalana.

W 1903 roku zaprezentowano jednoślad Typ L80. Maszyna posiadała jednocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 502 ccm. Chłodzony powietrzem silnik rozwijał maksymalnie 3 KM, które za pośrednictwem skórzanego pasa trafiały na tylne koło.

Jego piasta była również połączona z łańcuchem prowadzącym do pedałów. Dzięki nim było możliwe uruchomienie jednostki napędowej, jak również kontynuowanie podróży po wyczerpaniu zapasu paliwa. Jednoślad wyprodukowano w liczbie 965 sztuk.

Laurin & Klement Typ L80 był prezentowany podczas wystawy zabytkowych pojazdów Techno Classica Essen na stoisku Skody. Historia czeskiego producenta samochodów jest nierozerwanie związana z firmą Laurin & Klement. W 1924 roku producent motocykli i samochodów został nabyty przez koncern Skoda, który produkował maszyny dla lotnictwa, przemysłu ciężkiego, transportu i wojska.

Źródło: onet

04/05/2011

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lis    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl