Nowinki motocyklowe

Honda Crossrunner-premiera modelu w Polsce

Honda CrossrunnerHonda Crossrunner-premiera modelu w Polsce

Podczas drugiej edycji Honda Gymkhana, została zaprezentowana tegoroczna nowość Hondy – motocykl Crossrunner.

Crossrunner łączy w sobie wszechstronność i charakter, dostarczającego mocnych wrażeń nakeda, z budzącym respekt wyglądem i pozycją kierowcy typową dla maszyn typu Adventure.
Co więcej, Crossrunner wyposażony jest w widlastą czwórkę o pojemności 800 cm3. Dzięki temu zarówno daleka wyprawa, jak i jazda po mieście staną się niezapomnianym przeżyciem.

Najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawiają się na wyświetlaczu, umieszczonym wysoko w celu poprawienia widoczności, bezpieczeństwa i poczucia przestrzeni.

Silnik.
Honda CrossrunnerZalety konfiguracji hondowskiego silnika V4 to świetne brzmiene, a także płynny, stały przyrost mocy oraz znakomity moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości.
Zastosowano tu zmodyfikowaną, zaawansowaną technologicznie wersję systemu sterowania zmiennymi fazami rozrządu (Honda VTEC), który stanowi wyjątkową ofertę na rynku jednośladów. Udoskonalono też pracę przepustnicy – teraz działa płynnie, zapewniając poczucie większej kontroli nad motocyklem.

Koncepcja rozwoju.
Stabilność i łatwość użytkowania to dwie główne cechy Crossrunnera. Zespół konstruktorów postawił na osiągi połączone z niespotykaną dotychczas łatwością prowadzenia, dostosowaną do różnego poziomu umiejętności potencjalnych nabywców. Szeroka kierownica, która zapewnia lepszą sterowność i umożliwia zachowanie wyprostowanej pozycji wzmacniają wrażenie prędkości, przyspieszeń i pochyleń.

Prototyp Crossrunner poddano ponad 120 testom w tunelu aerodynamicznym, po to by Honda Crossrunnerzapewnić jak najlepszy przepływ powietrza, wpływający na stabilność motocykla. Wyniki testów umożliwiły odpowiednie wyprofilowanie wielopłaszczyznowych owiewek i osłon, nadających Crossrunnerowi indywidualnego charakteru.

Crossrunner oferuje bardzo wysoki poziom komfortu dla pasażera, który siedzi na równym, nisko zawieszonym siedzisku. Taka konstrukcja ułatwia wsiadanie i zsiadanie oraz zapewnia lepszą ochronę przed pędem powietrza.

Efekt końcowy to płynny, liniowy przyrost mocy oraz pokaźny moment w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika, a także precyzyjna koordynacja wszystkich parametrów i wartości – obrotów, ustawienia przepustnicy, odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów i zadanego obciążenia silnika.

Widlasta czwórka (90°) Crossrunnera ma pojemność 782 cm3 i cztery wałki rozrządu w 16 zaworowej głowicy. Średnica i skok tłoka wynoszą odpowiednio 72 X 48 mm. Chłodzona Honda Crossrunnercieczą jednostka przekazuje moc na tylne koło poprzez sześciostopniową przekładnię, mokre sprzęgło i łańcuch.
Obniżone zużycie paliwa sprawia, że motocykl na pełnym zbiorniku paliwa (21,5 litra) może pokonać dystans nawet 348 kilometrów (*wg WMTC).

Stylistyka.
Wyrafinowany styl motocykla podkreśla wysoko umieszczona szeroka kierownica. Dzięki niej jeździec siedzi w naturalnej, wyprostowanej pozycji z wygodnie ułożonymi rękami, co zwiększa komfort jazdy i poprawia widoczność, zarówno do przodu jak i do tyłu.

Aby można było umieścić siedzisko pasażera na niskiej, płaskiej podstawie, cały układ z kolektorem typu 4-2-1 poprowadzono na wysokości osi tylnego koła. Dzięki temu wyeksponowano elementy układu wydechowego, gwarantując jednocześnie wysoki prześwit i wspaniałe, przytłumione brzmienie widlastej czwórki.

Dane techniczne

Silnik
Typ     chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, widlasty (V4 90°), 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa     782 cm³
Średnica x skok tłoka     72 x 48 mm
Stopień sprężania     11.6: 1
Moc maksymalna     102 KM przy 10000 obr./min.
Moment obrotowy     72,72,8 Nm przy 9500 pnr./min.

Układ paliwowy
Dawkowanie paliwa     elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy     36 mm
Zbiornik paliwa     21,5 litra

Instalacja elektryczna
Pojemność akumulatora     12V/11AH
Rozrusznik     elektryczny

Układ napędowy
Skrzynia biegów     6-stopniowa
Sprzęgło     mokre, wielotarczowe
Przełożenie wstępne     1.934 (64/33)
Przełożenie biegu 1     2.846 (37/13)
Przełożenie biegu 2     2.062 (33/16)
Przełożenie biegu 3     1.578 (30/19)
Przełożenie biegu 4     1.291 (31/24)
Przełożenie biegu 5     1.111 (30/27)
Przełożenie biegu 6     0.965 (28/29)
Przełożenie końcowe     2.687 (43/16)
Napęd tylnego koła     łańcuch O-ring

Rama
Typ     Aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa

Podwozie
Wymiary (dł. x szer. x wys.)     2,130 x 799 x 1,243 mm
Rozstaw osi     1,464 mm
Kąt nachylenia główki ramy     25° 45′
Wyprzedzenie     96 mm
Promień skrętu     2.8 m
Wysokość siedzenia     816 mm
Prześwit     140 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem)     240.4kg (P: 115.2kg; T: 125.2kg)
Dopuszczalna masa całkowita     brak danych

Zawieszenie
Przód     43 mm kartridżowy HMAS widelec teleskopowy z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego, skok osi 108 mm
Tył     Jednoramienny wahacz Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego oraz siły odbicia, skok osi 119 mm

Hamulce
Przód     296 mm, podwójne tarczowe, 3-tłoczkowy C-ABS
Tył     256 mm, pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy C-ABS

Opony
Przód     120/70-ZR17M/C
Tył     180/55-ZR17M/C

Model 2011 – cena od 46 300 zł

Źródło: honda

02/07/2011

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« Lip    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl