Nowinki motocyklowe

System ABS we wszystkich motocyklach

Dlaczego ABS w motocyklach to system rzadko spotykany? Mogłoby się zdawać, że w pojazdach dwukołowych byłby szczególnie pomocny. Dotychczasowy argument producentów brzmiał: jest za wielki i za ciężki, aby zmieścić go na pokład motocykla. To już przeszłość. Bosch zaprojektował od podstaw rewolucyjny system ABS przeznaczony dla jednośladów

Opracowany przez Boscha system ABS dziewiątej generacji wprowadzono do produkcji seryjnej w 2010 roku. Wówczas posiadały go jedynie niektóre modele Kawasaki, BMW, Ducati i KTM. Jest o połowę mniejszy i lżejszy od poprzedników, a jego kształt zaprojektowano wyłącznie z myślą o dwukołowcach.

 

Do zadań ABS 9 należy przede wszystkich powstrzymanie kół przed zablokowaniem podczas hamowania i utrzymanie motocykla wraz z kierowcą w pionie. Rozlany olej czy nieprzewidywalny żwir lub piach na nawierzchni drogi również nie powinny stanowić już zagrożenia dla motocyklistów.

Obecnie Bosch oferuje kilka wersji systemu, począwszy od podstawowych dla motocykli w rozsądnej cenie na wyczynowych odmianach do sportu kończąc. Te ostatnie dodatkowo wyposażono są w funkcję eCBS, która automatycznie rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło, nawet w trakcie jazdy w zakręcie. Wystarczy, że kierowca użyje tylko jednego hamulca, a system dalszą część pracy wykona za niego.

Aktualnie prowadzone są negocjacje w sprawie wprowadzenia systemu ABS 9 do seryjnej produkcji we wszystkich pojazdach dwukołowych w celu zwiększenia bezpieczeństwa motocyklistów. Prawdopodobnie rewolucyjne zmiany przyniesie rok 2017.

Źródło: Auto-swiat.pl

13/06/2012

O autorze

siCk_BoY_


Dodaj komentarz

Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« Lip    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl