Nowinki motocyklowe

Wyniki Custom Festival 2013 – mały krok do kontrowersji ?

Custom Festival 2013 - Chopper - Game Over CyclesWyniki Custom Festival 2013 – mały krok do kontrowersji ? 

 Po ogłoszeniu wyników tegorocznych Eliminacji Mistrzostw Europy Centralnej zastanawiam się nad faktem – co by było, gdyby w kategorii V4 Championship na motocykl „Trike” padło o 11 głosów więcej? Prawdopodobnie po raz pierwszy mielibyśmy do czynienia z tego typu maszyną na Mistrzostwach Europy, które odbędą się w najbliższy weekend 23-26 maja – Czechy – Mušov (ATC Merkur Pasohlavky – FINAŁ) .

IV Custom Festival odbywający się w ramach Motor Show w Poznaniu odwiedziło 86 tysięcy osób. Do konkurencji zgłoszono 47 motocykli, które rywalizowały o czołowe lokaty w siedmiu kategoriach. Trzy z nich oznaczone symbolem V4 zaliczały się do Mistrzostw Polski Motocykli Customowych, jak i do Mistrzostw Europy Wschodniej.

Polska zagadka…

Polacy mogą mówić o szczęściu. Na Mistrzostwa Europy jako reprezentant kategorii  „Championship” pojedzie motocykl o nazwie „Dieselkunst” firmy Coroner Custom Cycles Dariusza Gargasa. Życzmy powodzenia.

Polacy uwielbiają wykorzystywać luki prawne, czego dowodem jest zbyt ogólnikowy regulamin. Sporą sensacją okazał się zdobywca drugiego miejsca, a który organizatorzy nazwali zgrabnym trójkołowym chopperem o nazwie „Overkill” Marka i Tomka Maciołka. Na pewno jest to „trike” i można powiedzieć, że narobił sporo zamieszania. Trzecie miejsce zajął „Drag” firmy Game Over Cycles, która niebawem pokaże swoje nowe dzieło. Premiera na Impact Festival w Warszawie 4, czerwca 2013 roku.

Trudno komentować wymogi regulaminowe tej konkurencji. Szczerze mówiąc wg wytycznych mogą w niej brać udział również motocykle o nazwie „Trike”. Motocykl trójkołowy (trike) nie ma jednoznacznej definicji. Jedno jest pewne –  jest to pojazd zostawiający trzy ślady. Wprawdzie ten trójkołowy sprzęt posiada silnik motocyklowy, ale ten warunek spełniają również inne „customy”. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by w przyszłym roku wygrał quad. W sumie zostawia o jeden ślad mniej. Czy tylko w naszym kraju zdarzają się takie kontrowersje ?

V4 CHAMPIONSHIP

– główna nagroda – komplet kół o wartości 3000 Euro.

Wymogi regulaminowe V4 Championship – motocykle bez ograniczeń co do bazy, ani użytych podzespołów, zbudowane od podstaw, własnoręcznie.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 266 Coroner Custom Cycles / Dariusz Gargas
II 256 Marek i Tomek Maciołka
III 194 Game Over Cycles / Stanisław Myszkowski
IV 185 Game Over Cycles / Stanisław Myszkowski
V 164 Marek i Tomek Maciołka

 

Dieselkunst - Coroner Custom Cycles / Dariusz Gargas  Overkill - Marek i Tomek Maciołka  Drag - Game Over Cycles / Stanisław Myszkowski

 

Wracamy do jednośladów !

Zwycięzcą wśród zmodyfikowanych legend został „Memphis Belle” Roberta Łojewskiego. Ta maszyna zdobyła drugą nagrodę za najlepsze malowanie – uzasadnione nawiązaniem do amerykańskiego bombowca B17 z historii filmowej.

„Dorothy” zdobywca drugiej nagrody firmy 100% Chopper to modfikacja H-D Dyna. Trzecią nagrodę zgarnął „Zielony” Marka i Tomka Maciołka. Wygląda na to, że mieli sporą rzeszę wielbicieli.

V4 MODIFIED HARLEY

rama i silnik muszą pochodzić z dowolnego modelu i rocznika HD. Zarówno silnik jak i rama mogą być modyfikowane. W silniku muszą być zachowane oryginalne kartery.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 406 Habeta – Alibi / Robert Łojewski
II 337 100% Chopper / Jerzy Gorzynik
III 257 Marek i Tomek Maciołka
IV 184 Habeta Custom / Sylwester Iwańczuk
V 151 Game Over Cycles / Stanisław Myszkowski

 

Memphis Belle - Habeta – Alibi / Robert Łojewski  Dorothy - 100% Chopper / Jerzy Gorzynik  Zielony - Marek i Tomek Maciołka

Stary czy kultowy ?

Marek Mickiewicz prowadzący BT Choppers to już legenda Custom Festival. Aż do tego roku zgarniał wszystkie nagrody uczestnicząc w większości konkursów. W tym roku także podtrzymał tradycję – wygrała jego maszyna o nazwie „The Next”. Następny był  „Albatros” z firmy Motorcycle Performance Bogusława „Małego” Małajowicza. Teraz przesiadamy się na „Rower” Dariusza Barczewskiego, który w ubiegłym roku zapewnił mu zwycięstwo.

V4 OLD SCHOOL

motocykle przerobione w stylu lat 50. i 60. na bazie dowolnej marki, ale modelu wyprodukowanego przed 1985 rokiem; lub motocykle zbudowane w tym stylu przy użyciu współczesnych replik dawnych podzespołów.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 402 BT Choppers / Marek Mickiewicz
II 334 Mały HD / Bogusław Małajowicz
III 332 Dariusz Barczewski
IV 192 Hary Motors / Maciej Maciejewski
V 145 Attic Ccles / Sebastian Strycharczuk

I miejsce - Old School - BT Choppers / Marek Mickiewicz  II miejsce - Old School - Mały HD / Bogusław Małajowicz  II miejsce - Old School - Dariusz Barczewski

Chopper a może cruiser ?

Dokładnie tak – w tej kategorii duet Jacek Mulak i Michał Ciechan z firmy Cardsharper Customs sprzętem o nazwie „Primus” zgarnęli główną nagrodę przerobioną Yamahą Drag Star 1100. Drugim sprzętem wybrany został „Cath 22” z Kolca 77 Customs. Pierwszą trójkę zamyka mniejszy brat zwycięzcy Drag Star 650 Michała Cwojdzińskiego.

CHOPPER / CRUISER

motocykle w stylu chopperowym, bazujące na maszynach lub podzespołach dowolnej marki z wyjątkiem HD i pochodnych.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 383 Cardsharper Customs / Jacek Mulak, Michał Ciechan
II 305 Kolec76 Customs / Robert Leopolski
III 273 No Limit Customs / Michał Cwojdziński
IV 267 Agata i Jan Błaszak
V 226 Włodzimierz i Hubert Skórzanek

 

Cath 22 - Kolec76 Customs / Robert Leopolski

 

Najpopularniejszy zwycięzca ?

Najwięcej punktów spośród wszystkich kategorii uzyskał „Street Racer” na bazie Hondy CB 1000 RR Huberta Schoener’a. Tuż za nim pędziła kolejna Honda VFR 800 ze stajni House of Customs Pawła Nowickiego. Pierwszą dwójkę gonił wiekowy „Olejak” z Sikors Choppers.

STREET BIKE

wszelkie zmodyfikowane motocykle o sportowym charakterze (np.: sportowo-turystyczne, supersport, streetfighter, scrambler, ednuro) bez ograniczeń marki i roku produkcji.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 430 Hubert Schoener
II 405 House of Customs / Paweł Nowicki
III 350 Sikors – Choppers / Łukasz Sikorski
IV 197 Filip Stawieraj

 

Street Racer - Hubert Schoener  Honda VFR 800 ze stajni House of Customs Pawła Nowickiego  Olejak - Sikors – Choppers / Łukasz Sikorski

Światełko w tunelu ?

Mocne światło Light Speed Team Szymona Spychały oświetlało pierwsze i drugie miejsce na pudle. Dwie Hondy uplasował się tuż przed BMW K 75 z Corner Customs Cycles Szymona Spychały.

CAFE RACER

sportowe motocykle utrzymane w tradycyjnym stylu lat 50. i 60. bez ograniczeń marki, modelu i rocznika.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 368 Light Speed Team / Szymon Spychała
II 324 Light Speed Team / Szymon Spychała
III 300 Coroner Custom Cycles / Dariusz Gargas
IV 287 Serwis 49 / Olaf Popanada
V 187 The Work Shop / Michał Szado

 

Light Speed Team / Szymon Spychała

 

Trzy koła. Trzy ślady.

Wracamy do trójśladów – „Trike”. Warto opracować definicję czy to motocykl ?  Jeśli tak to jakie są wyznaczniki? Organizatorzy trzymają się jednego detalu. Trike to motocykl trzykołowy z silnikiem samochodu ! Czy na pewno ? Doszukujcie się dowodów  na zdjęciach w galerii.

Trzymając się tej zasady wymieniamy marki silników samochodowych.

Zwycięża silnik Subaru, tuż za nim pędził Mercedes CL 600 a pierwszą trójkę zamykał niezniszczalny VW boxer.

TRIKE

pojazdy trójkołowe, trójśladowe, bez ograniczeń co do użytych podzespołów.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 414 Piotr i Paweł Skonka
II 358 JDF Choppers / Jakub Dziki Frąckowiak
III 180 Stanisław Sikora
IV 177 Tokart / Artur Burak
V 140 Roman Zaworski

 

Trike z silnikiem mercedesa - JDF Choppers / Jakub Dziki Frąckowiak

 

BEST PAINTING

– to konkurs na najciekawiej pomalowany motocykl. Udział brały wszystkie zgłoszone motocykle.

Miejsce Ilość punktów Właściciel
I 11 Habeta – Alibi / Robert Łojewski

 

Custom Festival 2013 - best painting

 

Custom Festival

Impreza na pewno godna uwagi. Dobre miejsce oraz odpowiedni czas  w połączeniu z największymi targami motoryzacyjnymi, na których nie brakowało pięknych motocykli, samochody oraz kobiet. Sporo wystawców, z którymi można wymienić kontakty.

Organizatorzy muszą dopracować regulamin po to, by przez przypadek lub złośliwość innych nie stać się pośmiewiskiem w Europie. O mały włos ! Wiemy jak komiczne są różnice w interpretacji prawa. Głupi przepis zrobi z małego pojazdu ciężarówkę. Śmieszne jest, jak za granicę wyjeżdża Seicento jako samochód ciężarowy. Czy w świecie motocyklowym też będziemy tolerować dziwne ogłupiające nas zmiany ?

Galeria zdjęć wkrótce.

Tekst: Paweł Głaz

23/05/2013

O autorze

Glazio


4 komentarze To “Wyniki Custom Festival 2013 – mały krok do kontrowersji ?”

  1. Maciej napisał(a):

    Autor tekstu nic nie rozumie i nie zrozumie… Kontrowersje wzbudzają jedynie takie artykuły, pisane przez żółtodziobów.

    • Pawel napisał(a):

      Autor tekstu chętnie przeczyta i zrozumie daną ciekawostkę. Chcę zostać wyprowadzony z błędu jak i wielu czytelników. Po to jest ta strona aby każdy mógł komentować.
      Tytuł artykułu i interpretacja powstała z niejasności – jaka jest różnica między trike a motocyklem trzykołowym, który brał udział w V4 ?

      Ja jako turysta motocyklowy mogę być w błędzie więc proszę o podanie różnicy między trike a motocyklem (dwókołowym). Chętnie dowiem się czegoś nowego.
      Może jakieś przykłady z mistrzostw świata V4 gdzie pojawiły takie dopuszczenia ?

      • Maciej napisał(a):

        Drogi Pawle 🙂

        http://www.amdchampionship.com/results/2012-worlds-sturgis

        4 te miejsce w mistrzostwach amd championship , dodatkowo wywiad z 2012r

        http://www.youtube.com/watch?v=INsjjpbmbXA

        tylko u nas trzeba pokazać palcem i podać na tacy… regulamin V4 wyraźnie określa zasady
        „motocykle bez ograniczeń co do bazy, ani użytych podzespołów, zbudowane od podstaw, własnoręcznie” – nic nie wyklucza możliwości zgłoszenia

        Oglądając i fotografując overkill’a na targach nie zauważyłem by konstruktor bazował na oryginalnych częściach servicar’ów harleya, rama, wahacz, zbiornik, felgi czy kierownica wszystko widać „szyto na miarę”, nawet mechanizm różnicowy pozostaje dla mnie zagadką. W oryginalnych rozwiązaniach HD są takie komponenty umożliwiające zmianę motocykla dwukołowego na motocykl trójkołowy (autor sprzętu idąc na łatwiznę mógł taki zastosować- nie zrobił tego, należy się wielki szacunek za inwencje twórczą w mechanicznych komponentach, a nie tylko w „wyspawaniu kilku ozdobnych blach”. Dość nietypowym i przemyślanym rozwiązaniem było opracowanie regulacji rozłożenia siły hamowania tył-przód wszystko to bazowało na sprytnie ukrytych mechanizmach wykonanych z wielkim kunsztem. Samo wykonanie i jakość wykończenia prostej formy kierownicy z „jakimiś (chyba) mikro przełącznikami” – niebo. Motocykl wg. mojej opinii (prostego fotografa) zaprezentował czystą formę, a nie przerost nad treścią. Jest to zdecydowanie pojazd motocyklowy chodźby ze względów założeń gabarytowych i formy, konstruktor na pewno przemyślał swoją decyzje odnośnie kategoryzacji sprzętu i zrobił to w sposób standardów regulaminowych w ogólnoświatowych konkursach, ponad to regulamin polskiej edycji jak najbardziej dopuszczał takie rozwiązanie. Zastanawiam się tylko czy nazwa motocykla była przypadkiem, czy może również była kunsztownie przemyślana do „siania do okólnej zagłady”. W kategorii trike moim zdaniem nie było równego konkurenta dla takiej małej motocyklowej trajeczki być może było to powodem takiej decyzji i dyskusji nad kategorią.

        Wracając do tematu autor tekstu „nie czuje blusa” lub patrzy na temat zbyt mało obiektywnie, kategoria trike może zawierać się w definicji V4 Championship natomiast trzeba „mieć jaja” i talent by wystartować w tej kategorii z trójkołowcem mającym rywalizować z podstawową i ogólnie znaną formą customa, w naszym kraju tzw. chopper’a ( dla większości rodaków każdy motocykl bez sportowych owiewek to chopper…. co mówi samo za siebie jeśli chodzi o elementarną wiedzę.)

        Pozdrawiam
        Maciek

  2. Maciej napisał(a):

    Przepraszam za pomyłkę miejsce 8-sme – Kanadyjczyk !!

Dodaj komentarz

Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« Lip    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl