”SPOTKANIE NA PRZEŁĘCZY” – PIERWSZY POLSKI ZLOT MOTOCYKLOWY W HIMALAJACH
Termin: Wrzesień 2022
Organizatorzy: Witold „Kangur” Palak, Marek „White Wolf” Suslik – Polska, Arshdeep Sharma – Indie
Zapraszamy w niesamowitą podróż, na jedne z najbardziej fascynujących tras motocyklowych na świecie, w magiczne Himalaje! Oprócz typowego ”zlotowego imprezowania” będziecie mieli możliwość zdobycia trzech wysokich himalajskich przełęczy! Gwarantujemy znakomitą przygodę, jazdę na kultowych motocyklach Royal Enfield, idealną na taką podróż pogodę, komfortowe warunki do spania, pyszne lokalne jedzenie (w wersji Veg i Non Veg). Ale-jak na każdym zlocie motocyklowym – będzie to głównie możliwość poznania nowych pasjonatów motocykli, podróżników dopiero zaczynających swoją przygodę z jednośladami, wielbicielami gór, marzycielami dążącymi do spełnienia swoich snów. A to wszystko – na tle sześciotysięczników, z przełęczami niewiele niższymi!
Nasz Zlot – pierwszy taki w historii – musi trochę różnić się od innych, typowych zlotów krajowych. Przede wszystkim miejsce i czas na dotarcie na miejsce wymuszają przeznaczenie kilku dni więcej na realizację. Ale nie będą to dni stracone! Od momentu lądowania w Indiach, aż do chwili opuszczenia tego kraju, zapewniamy fachową opiekę i logistykę, a po rozpoczęciu jazdy motocyklowej – adrenalinę i emocje, jakich do tej pory nie doznaliście! Nie będzie nawet jednej godziny zmarnowanej, nudnej, ale też nie będzie to wypoczynek (pomimo wersji „Almost All Inclusive”). Nie zastanawiaj się długo. Dołącz do grupy i przeżyj swoją Przygodę Życia!

PROGRAM ZLOTU
Spotkanie na przełęczy w Himalajach
Dzień 1: LOT WARSZAWA – DELHI
Dzień 2: DELHI- MANALI (520 km, autobus, 12 godzin jazdy).
Po lądowaniu w Delhi (najczęściej samoloty przylatują wcześnie rano) na Uczestników czekać będzie komfortowy autobus Volvo Deluxe (klimatyzacja, rozkładane fotele), który zabierze nas w podróż do Manali. Po drodze 2-3 przystanki na posiłek. Po płaskim terenie przez pierwsze 200 km wjedziemy w góry. Ostanie 150 km to serpentyny, a potem jazda wzdłuż rzeki Beas. Trasa bardzo widowiskowa. Fantastycznie położona u podnóża Himalajów górska stacja jest nie tylko ważnym obiektem administracyjno-religijnym, lecz dla nas będzie punktem startowym dla podróży motocyklowej. Wieczorne krótkie zwiedzanie miasteczka, odpoczynek i kolacja powitalna w hotelu.
Dzień 3: MANALI I OKOLICE
Manali jest najsłynniejszą miejscowością górską w stanie Himachal Pradesh, skąd najczęściej rozpoczynają się motocyklowe wyprawy w wyższe partie Himalajów. Leżące na wys.2200 m miasteczko kojarzy się z Bukowiną Tatrzańską sprzed 100 lat, skrzyżowaną ze współczesnym Zakopanem.
Po śniadaniu – zapoznamy się zarówno z motocyklami Royal Enfield, jak również z zasadami poruszania się po indyjskich drogach (ruch lewostronny!) Ten dzień będzie również bardzo ważny na aklimatyzację do czekających nas wysokości.
Zwiedzimy kamienno-drewnianą świątynię Hadimba Devi Temple, wąską i stromą drogą wjedziemy na szczyt Old Manali, do świątyni Manu Temple. Rozpościera się stamtąd panoramiczny widok na leżące dużo niżej wioski doliny Kullu. Podjedziemy na drugą stronę Beas River, alternatywną, mało uczęszczaną drogą, wzdłuż rzeki Beas, do wioski Vashisht, gdzie można skorzystać z gorących źródeł siarkowych, leżących na terenie świątyni hinduistycznej! Przy odrobinie szczęścia możemy trafić na pudżę- hinduistyczną ceremonię religijną.
Z Manali pojedziemy 20 km lokalną drogą do Naggar. Wyboista trasa prowadzi przez maleńkie miasteczka, czasem wiedzie leśnymi serpentynami, przekracza kilka mostów (w bardzo kiepskiej kondycji, co dodaje adrenaliny). Przed oczami cały czas panorama himalajskich szczytów. Po drodze odbijemy kilka kilometrów w bok, aby krętą, górską (asfaltową) drogą wspiąć się niemal na szczyt, do wioski Hallan. To jedno z ostatnich miejsc z tradycyjną drewnianą zabudową ludu Kullu.
Powrót drugą stroną rzeki Beas do Manali.
Wieczorny spacer po głównym deptaku Manali-The Mall. To takie himalajskie, egzotyczne Krupówki. Kolacja w hotelu i impreza integracyjna.
Dzień 4: MANALI – ROHTANG PASS – KEYLONG – JISPA (140 km, 8 godzin)
Po solidnym śniadaniu ruszymy wreszcie w prawdziwe góry. Na odcinku 51 km pomiędzy Manali a przełęczą Rohtang podjedziemy prawie 2 km do góry! A więc będziemy mieć ponad 2-3 godziny jazdy non-stop w górę, serpentynami. Miniemy wioski Gulaba, Marhi, aż wjedziemy na rozległe plateau przełęczy Rohtang ( 3979 m npm).Owiana ponurą legendą przełęcz była dawniej śmiertelnie niebezpieczna. Jej tybetańską nazwę przetłumaczyć można jako „Stos tysiąca ciał”. Trasa wymagająca, ale już nie stanowi takiego niebezpieczeństwa. Ruch znacznie zminimalizowany, kiedy w 2020 roku otwarty został 9-kilometrowy tunel pod przełęczą. Krótki postój na szczycie. Zjazd do check-pointu w Koksar. Przekroczymy barierę gór i zjedziemy do doliny w krainie Lahaul. Relaksowa niemal jazda wzdłuż rzeki Chandra, następnie kanionem do Tandi i do miasteczka Keylong (ostatnia stacja benzynowa przez najbliższe 350 km!). Malowniczą trasą dojedziemy do wioski Jispa. Malowniczo położona nad rzeka Bhaga wioska oferuje widok zarówno na wysokie góry, jak i lodowiec. Nocleg w hotelu lub w luksusowych namiotach, nad rzeką. Po całodniowej jeździe i emocjach czeka nas wieczór z muzyką etniczną, tradycyjny taniec, zaś atrakcją będzie wspólne pieczenie barana na rożnie. Możliwość zakupu dowolnego alkoholu, z dowozem.
Jispa będzie przez najbliższe 2 dni naszą bazą wypadową na himalajskie przełęcze. Organizm, który 2 noce spędził na wysokości 2200 m, nie powinien mieć problemu z wysokością wioski Jispa- 3200 m npm.
Dzień 5: JISPA – BARALACHA LA – JISPA (110 km)
Po wczesnym śniadaniu jazda do wioski Darcha- ostatniej na stałe zamieszkałej wioski w tym regionie. Tutaj mieści się też check point, gdzie sprawdzane są dokumenty. Najbliższe 300 km w stronę Ladakhu to pustkowie, z kilkoma miejscami sezonowymi, dla obsługi przejezdnych. Serpentyny do Zing-Zing Bar będą rozgrzewką przed pierwszą niemal 5-tysięczną przełęczą himalajską – Baralacha La, 4850 m npm. Krajobraz coraz bardziej księżycowy, droga często zniszczona przez zimowe mrozy, śnieg i roztopy. Przełęcz ta stanowi naturalną barierę w dotarciu na północ. Od października do maja trasa jest nieprzejezdna, zasypana śniegiem. Po drodze miniemy himalajskie jeziora Deepak Tal oraz Suraj Tal. Trasa uważana jest za najbardziej widokową w całej dolinie Lahaul.
Powrót do Jispa, ciąg dalszy imprezy coraz bardziej integracyjnej.
Dzień 6: JISPA – SHINKULA PASS – JISPA (90 km)
Dziś czeka nas dopiero niedawno oddana do użytku droga w stronę magicznej krainy Zanskar. Trasa dotychczas dostępna tylko dla trekkerów. Odnawiana na wiosnę, ulega zniszczeniu przez warunki atmosferyczne w ciągu miesięcy zimowych. Zasypana śniegiem od października do czerwca, będzie „wisienką na torcie” naszego Zlotu. Zdobędziemy wreszcie przełęcz przekraczającą 5 tys.metów. To Shinkula Pass ( inna nazwa to Shingo La)-5050 m npm! Na przełęczy będziemy ok. 30 minut, tak aby nie przemęczyć organizmów. Wystarczy to na podziwianie panoramy i pamiątkowe zdjęcia. Droga z przełęczy prowadzi dalej, aż do stolicy Zanskaru- Padum. My wrócimy do naszego hotelu/ obozowiska w Jispa. Tam impreza wieńcząca nasz Zlot. Wspólne pieczenie barana, tańce razem z lokalnym zespołem folklorystycznym, wręczenie pamiątkowych dyplomów i koszulek z nadrukiem upamiętniającym Zlot. Ostatnia noc w wysokich Himalajach.
Dzień 7: JISPA – MANALI – DELHI (motocykl + autobus Volvo)
Po śniadaniu czeka nas ostatni dzień na motocyklach. Powrót do Manali, tym razem nie będziemy już wspinać się na Rohtang Pass, lecz przejedziemy pod przełęczą 9-kilometrowym tunelem Atal. W Manali zostawimy motocykle i po obiado-kolacji, wieczorem, przesiądziemy się do autobusu Volvo Deluxe, którym przez całą noc będziemy jechać do Delhi.
Dzień 8: DELHI
Rano dotrzemy do hotelu w Delhi. Ponieważ loty do Europy odlatuja najczęściej wcześnie rano, zmuszeni będziemy do spędzenia jednego dnia w Delhi. Po intensywnych ostatnich pięciu dniach będzie to zbawienne dla organizmu. W Delhi czeka więc nas kilka godzin zajęć dowolnych (odpoczynek, odsypianie, indywidualne zakupy). Po południu wycieczka po najważniejszych zabytkach Delhi. Odwiedzimy India Gate, Lal Quila (Red Fort), meczet Jama Masjid, świątynię religii Bahai- wspaniałą Lotus Temple, muzułmański minaret Qutub Minar, sikhijską świątynię Gurudwara Bangla Sahib. Możliwość ostatnich zakupów. Wieczór pożegnalny w hotelu lub w restauracji, lub na słynnej wśród zagranicznych polskich turystów i przemytników dzielnicy Paharganj, będącej jakby typowymi Indiami w pigułce.
Dzień 9: LOT DELHI – WARSZAWA
Poranny transport samochodami na Indira Gandhi International Airport. Lot Delhi- Warszawa.
Koszt imprezy : Od lądowania w Delhi, aż do wylotu- 1400 USD/osoba. Dochodzi do tego bilet lotniczy (ok.2500 PLN, cena może być niższa lub wyższa, czasy są niepewne i dynamiczne). Bilet płatny osobno przez Uczestnika.

CENA ZLOU ZAWIERA:
- Motocykl Royal Enfield 500 cc – do dyspozycji Uczestnika przez pełne 5 dni.
- Paliwo na całą trasę.
- Samochód serwisowy na cała trasę.
- Mechanik.
- Naprawy motocykla na całej trasie, jeśli uszkodzenia wynika z normalnego użytkowania sprzętu.
- Noclegi.
- Wyżywienie (śniadanie i kolacja w hotelach).
- Przewodnik/opiekun grupy.
- Bilety wstępu do miejsc zwiedzanych.
- Części zamienne do motocykla (w przypadku awarii sprzętu).
- Transport z lotniska w Delhi do Manali, powrotny z Manali do Delhi.
- Transport podczas ostatniego dnia pobytu w Delhi oraz na lotnisko.
- Indyjska karta SIM, zawierająca lokalne rozmowy (teren całych Indii) oraz pakiet internetowy 2 GB dziennie.
- Pamiątkowy dyplom przejechania trasy i zdobycia Przełęczy Himalajskich.
- Pamiątkowy T-shirt.
CENA NIE ZAWIERA:
- Bilet lotniczy do i z Indii.
- Posiłki poza wymienionymi w planie podróży.
- Ubezpieczenie prywatne ( każdy Uczestnik wykupuje w Polsce swoje ubezpieczenie według własnego uznania).
- Napiwki.
- Alkohol, zakupy prywatne, pamiątki – poza wymienionymi w Planie Podróży.
- Naprawy sprzętu, jeśli uszkodzenie wynikło z winy Użytkownika.
- Wiza indyjska (na chwilę obecną 30-dniowa wiza wydawana jest online bezpłatnie).
WARUNKI I WYMAGANIA dla uczestników zlotu Spotkanie na przełęczy:
- Międzynarodowe Prawo Jazdy oraz Polskie Prawo Jazdy.
- Ukończone 18 lat.
- Motocykle posiadają ubezpieczenie tzw. “Third Part”- odpowiednik polskiego OC.
- Uszkodzenia motocykla wynikające z winy uczestnika pokrywa Uczestnik.
- Uczestnik musi posiadać swoje prywatne ubezpieczenie zdrowotne- wszelki koszty związane z leczeniem pokrywa Uczestnik.
- Przedpłata (bezzwrotna) w wysokości 300 USD wymagana jest na 30 dni przed rozpoczęciem podróży. Reszta- płatna po wylądowaniu w Indiach.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne zmiany programu, wynikające z nieprzewidzianych okoliczności (blokady dróg, osunięcia ziemi, obostrzenia sanitarne lub polityczne). Organizator zobowiązuje się w takiej sytuacji do prowadzenia trasy alternatywnej, po uzgodnieniu z Uczestnikami.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia ciała lub śmierć Uczestnika, wynikające z nieprzewidzianych okoliczności, stanu zdrowia Uczestnika lub wypadku.
- Podczas całej podróży Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ruchu drogowego (używanie kasku, jazda w stanie całkowitej trzeźwości).
- Organizator nie przewiduje nauki jazdy, więc każdy Uczestnik musi posiadać odpowiednie doświadczenie w prowadzeniu motocykla.
- Strój motocyklowy oraz kask każdy Uczestnik zabezpiecza we własnym zakresie, przed rozpoczęciem podróży.
Trasę opracował WITOLD „KANGUR” PALAK, od 10 lat specjalizujący się w motocyklowych podróżach po Indiach, zwłaszcza po indyjskich Himalajach. Autor 4 książek o tematyce motocyklowej. Dwukrotny laureat „KOLOSÓW” w kategorii Podróże.
Za organizację Zlotu odpowiada MAREK „WHITE WOLF” SUSLIK – motocyklista specjalizujący się w zimowych podróżach motocyklowych, wielbiciel ekstremalnych warunków, laureat „Kolosów” w kategorii „Wyczyn”. Organizator zimowego Zlotu „Wolfentreffen” oraz letniego Zlotu „MotoBiwak”.
Logistykę na terenie Indii opracował ARSHDEEP SHARMA, właściciel firmy „Journey Designers” w Manali, od kilkunastu lat organizującej motocyklowe podróże po Indyjskich Himalajach. Od 8 lat współpracuje z grupami motocyklistów z Polski.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA !
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.