Potężny motocykl z silnikiem V8
Potężne, niepraktyczne, ociężałe i paliwożerne. Czy produkcja motocykli z silnikami V8 ma jakikolwiek sens? Jak najbardziej. To doskonałe maszyny dla tych, którzy lubią się wyróżniać.
Boss Hossy są produkowane od 21 lat w Tennessee. Tempo w jakim maszyny opuszczają hale fabryki trudno uznać za obłędne. Roczna produkcja jest liczona najwyżej w setkach egzemplarzy. Zastosowanie potężnych silników V8 negatywnie wpływa na położenie środka ciężkości maszyny, jej zwrotność oraz masę. W przypadku Boss Hossów ostatnia sięga 600 kilogramów, co czyni z nich jedne z najcięższych motocykli świata. Również zużycie paliwa, które przy spokojnej jeździe jest bliskie 10 l/100km trudno uznać za zaletę.
Niewątpliwym atutem jednostek V8 jest piękny odgłos pracy oraz bardzo niewielki poziom wibracji. Potężny zapas moment obrotowego w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów sprawia, że jazda Boss Hossem jest niezwykle wygodna. Podstawowe silniki stosowane w Boss Hossach mają 5,7 litra pojemności. Dostarczają 360 KM i 550 Nm. Alternatywą jest motor o pojemności 6,2 litra, który w seryjnym wydaniu generuje 450 KM i 600 Nm. Jeżeli to wciąż mało, silnik można poddać zabiegom tuningowym. Zwiększenie mocy do 550 KM nie stanowi większego problemu. Niestety przyjemność obcowania z potężnymi maszynami zza Oceanu kosztuje krocie. Boss Hossy, w zależności od silnika oraz wyposażenia kosztują 200-350 tysięcy złotych.
Podsumowując.
Jest to potężny krążownik, mało praktyczny jednak o dużych możliwościach.
Do zakupu, utrzymania i eksploatacji potrzebny jest spory zastrzyk gotówki.
Jak widać nie brakuje wielbicieli tego sprzętu.
Komu go polecić? Na pewno nie żółtodziobom.
Źródło: onet
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.