Honda Crossrunner-premiera modelu w Polsce
Podczas drugiej edycji Honda Gymkhana, została zaprezentowana tegoroczna nowość Hondy – motocykl Crossrunner.
Crossrunner łączy w sobie wszechstronność i charakter, dostarczającego mocnych wrażeń nakeda, z budzącym respekt wyglądem i pozycją kierowcy typową dla maszyn typu Adventure.
Co więcej, Crossrunner wyposażony jest w widlastą czwórkę o pojemności 800 cm3. Dzięki temu zarówno daleka wyprawa, jak i jazda po mieście staną się niezapomnianym przeżyciem.
Najważniejsze informacje dotyczące jazdy pojawiają się na wyświetlaczu, umieszczonym wysoko w celu poprawienia widoczności, bezpieczeństwa i poczucia przestrzeni.
Silnik.
Zalety konfiguracji hondowskiego silnika V4 to świetne brzmiene, a także płynny, stały przyrost mocy oraz znakomity moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości.
Zastosowano tu zmodyfikowaną, zaawansowaną technologicznie wersję systemu sterowania zmiennymi fazami rozrządu (Honda VTEC), który stanowi wyjątkową ofertę na rynku jednośladów. Udoskonalono też pracę przepustnicy – teraz działa płynnie, zapewniając poczucie większej kontroli nad motocyklem.
Koncepcja rozwoju.
Stabilność i łatwość użytkowania to dwie główne cechy Crossrunnera. Zespół konstruktorów postawił na osiągi połączone z niespotykaną dotychczas łatwością prowadzenia, dostosowaną do różnego poziomu umiejętności potencjalnych nabywców. Szeroka kierownica, która zapewnia lepszą sterowność i umożliwia zachowanie wyprostowanej pozycji wzmacniają wrażenie prędkości, przyspieszeń i pochyleń.
Prototyp Crossrunner poddano ponad 120 testom w tunelu aerodynamicznym, po to by zapewnić jak najlepszy przepływ powietrza, wpływający na stabilność motocykla. Wyniki testów umożliwiły odpowiednie wyprofilowanie wielopłaszczyznowych owiewek i osłon, nadających Crossrunnerowi indywidualnego charakteru.
Crossrunner oferuje bardzo wysoki poziom komfortu dla pasażera, który siedzi na równym, nisko zawieszonym siedzisku. Taka konstrukcja ułatwia wsiadanie i zsiadanie oraz zapewnia lepszą ochronę przed pędem powietrza.
Efekt końcowy to płynny, liniowy przyrost mocy oraz pokaźny moment w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika, a także precyzyjna koordynacja wszystkich parametrów i wartości – obrotów, ustawienia przepustnicy, odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów i zadanego obciążenia silnika.
Widlasta czwórka (90°) Crossrunnera ma pojemność 782 cm3 i cztery wałki rozrządu w 16 zaworowej głowicy. Średnica i skok tłoka wynoszą odpowiednio 72 X 48 mm. Chłodzona cieczą jednostka przekazuje moc na tylne koło poprzez sześciostopniową przekładnię, mokre sprzęgło i łańcuch.
Obniżone zużycie paliwa sprawia, że motocykl na pełnym zbiorniku paliwa (21,5 litra) może pokonać dystans nawet 348 kilometrów (*wg WMTC).
Stylistyka.
Wyrafinowany styl motocykla podkreśla wysoko umieszczona szeroka kierownica. Dzięki niej jeździec siedzi w naturalnej, wyprostowanej pozycji z wygodnie ułożonymi rękami, co zwiększa komfort jazdy i poprawia widoczność, zarówno do przodu jak i do tyłu.
Aby można było umieścić siedzisko pasażera na niskiej, płaskiej podstawie, cały układ z kolektorem typu 4-2-1 poprowadzono na wysokości osi tylnego koła. Dzięki temu wyeksponowano elementy układu wydechowego, gwarantując jednocześnie wysoki prześwit i wspaniałe, przytłumione brzmienie widlastej czwórki.
Dane techniczne
Silnik
Typ chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, widlasty (V4 90°), 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa 782 cm³
Średnica x skok tłoka 72 x 48 mm
Stopień sprężania 11.6: 1
Moc maksymalna 102 KM przy 10000 obr./min.
Moment obrotowy 72,72,8 Nm przy 9500 pnr./min.
Układ paliwowy
Dawkowanie paliwa elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy 36 mm
Zbiornik paliwa 21,5 litra
Instalacja elektryczna
Pojemność akumulatora 12V/11AH
Rozrusznik elektryczny
Układ napędowy
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Przełożenie wstępne 1.934 (64/33)
Przełożenie biegu 1 2.846 (37/13)
Przełożenie biegu 2 2.062 (33/16)
Przełożenie biegu 3 1.578 (30/19)
Przełożenie biegu 4 1.291 (31/24)
Przełożenie biegu 5 1.111 (30/27)
Przełożenie biegu 6 0.965 (28/29)
Przełożenie końcowe 2.687 (43/16)
Napęd tylnego koła łańcuch O-ring
Rama
Typ Aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa
Podwozie
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2,130 x 799 x 1,243 mm
Rozstaw osi 1,464 mm
Kąt nachylenia główki ramy 25° 45′
Wyprzedzenie 96 mm
Promień skrętu 2.8 m
Wysokość siedzenia 816 mm
Prześwit 140 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 240.4kg (P: 115.2kg; T: 125.2kg)
Dopuszczalna masa całkowita brak danych
Zawieszenie
Przód 43 mm kartridżowy HMAS widelec teleskopowy z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego, skok osi 108 mm
Tył Jednoramienny wahacz Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego oraz siły odbicia, skok osi 119 mm
Hamulce
Przód 296 mm, podwójne tarczowe, 3-tłoczkowy C-ABS
Tył 256 mm, pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy C-ABS
Opony
Przód 120/70-ZR17M/C
Tył 180/55-ZR17M/C
Model 2011 – cena od 46 300 zł
Źródło: honda
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.