Klasyczne / zabytkowe
Motocykle klasyczne można utożsamiać z motocyklami zabytkowymi. Mają one tradycyjną budowę utożsamianą z takimi sprzętami jak MZ, Dniepry czy inne sprzęty. Większość z nich to obecnie motocykle zabytkowe. |
25 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez muchen |
|
Turystyczne
To kategoria motocykli obejmująca maszyny przeznaczone głównie do pokonywania długich tras. W tym celu posiadają bogate wyposażenie radio, kufry, ogrzewanie i inne. Są sporych rozmiarów. Bywają wyposażone w większy bak, wygodne siedzenie oraz kapotaż chroniący podróżujących przed wiatrem. |
4 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez arturlubaczow |
|
Custom
Customy - motocykle nie dające się zaszufladkować do żadnej z wymienionych powyżej grup. Budowane indywidualnie przez zapaleńców lub profesjonalnie zajmujące sie tym firmy. Podstawowa zasada to siedzenie jak najniżej i jak najszersza opona z tyłu. |
6 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez bwh |
|
Enduro Turystyczne
Motocykle należące do kategorii enduro są przeznaczone do jazdy po wszystkich rodzajach terenu, są w tym celu specjalnie skonstruowane oraz wyposażone. Enduro turystyczne to kombinacja motocykli crossowych i turystycznych. Możemy je podzielić na enduro lekkie np. Honda Africa Twin oraz ciężkie np. Honda Varadero. To jedne z najbardziej uniwersalnych motocykli. |
64 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaco |
|
Enduro
Enduro - motocykle przeznaczone do jazdy w terenie. Duże skoki zawieszeń, odpowiednia charakterystyka silnika umożliwiają wypady na \\\"zieloną trawkę\\\". Ze względu na pozycję za kierownicą i niewielką masę dobrze spisują się także w normalnym ruchu ulicznym. Istnieje również odmiana turystyczna enduro, większa i cięższa, ale za to lepiej sprawująca sie na asfalcie w długich trasach (np. Honda Transalp). |
10 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez Glazio |
|
Cross
Cross - maszyny terenowe do wyczynu. Pozbawione zbędnego wyposażenia ulicznego typu światła, kierunkowskazy, stopki boczne i inne elementy niepotrzebnie zwiększające wagę. Swoje możliwości najlepiej prezentują na torze motocrossowym lub w trakcie freestyle\\\'owych ewolucji ale doskonale nadają się także w ciężki teren. Jak na wyczynowe maszyny przystało mają bardzo duże wymagania serwisowe. |
10 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez prosek20 |
|
Sportowe (ścigi)
Motocykle tej grupy charakteryzują się najwyższymi osiągami, bardzo niską masą (ok. 200 kg) i bardzo dobrymi hamulcami. Pozycja tzw. embrionalna i bardzo twardo zestrojone zawieszenie. Motocykle tej klasy są zaliczane do najszybszych maszyn w całym przemyśle motocyklowym. Dla amatorów proponowane są motocykle niższej klasy tzw. (600-sześćsetki), które charakteryzują się fenomenalną trakcją i bardzo niską masą ok. 160-200 kg. Klasa 1 Litra jest zarezerwowana dla motocyklistów, którzy mają już kilkuletnią praktykę z motocyklami powyżej 100 KM a także umiejącymi zachować się w niebezpiecznych sytuacjach gdyż często motocykle litrowe mają bardzo zbliżoną masę do mniejszych odpowiedników o pojemności 600 cm³. |
17 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez Wiatr w Polu |
|
Sportowo-turystyczne
Motocykl łączący cechy motocykla sportowego i turystycznego. Od motocykla sportowego różni go wygodniejsza pozycja oraz standardowe wyposażenie w boczne kufry. |
21 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez PawełS81 |
|
Chopper
Chopper - wyglądem i stylem nawiązujące do legendarnego Harley\\\'a Davidson\\\'a. Nisko umieszczone siedzenie, duży rozstaw kół, wszechobecne chromowane elementy, daleko wysunięte przednie koło i obowiązkowo dwucylindrowy silnik w układzie V - to najbardziej charakterystyczne elementy tej kategorii. |
13 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez irbit |
|
Cruiser
Cruiser - wyglądem zbliżone do chopperów i na pierwszy rzut oka nie łatwo oddzielić te dwa rodzaje motocykli. Cruiser charakteryzuje się bardziej zwartą sylwetką, nie tak długim widelcem jak chopper oraz hołduje zasadzie \\\"długo i nisko\\\". Nazwa \\\"powercruiser\\\" odnosi się do cruiserów o ogromnych pojemnościowo silnikach i gigantycznym momencie obrotowym (np. Triumph Rocket III 2,3l i 200Nm przy 2500 obr./min.) |
2 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez Rojek |
|
Bobber
Bobber - obecnie należące do grupy Custom, stylizowane na motocykle z okresu po II wojnie światowej (wtedy to królowaly na amerykańskich drogach). Powstawały przez demontaż z seryjnych motocykli wszystkich zbędnych elementów, nie potrzebnych w czasie jazdy a dających zmniejszenie ciężaru motocykla. Najczęściej nisko położone siedzienie, z krótkimi błotnikami lub nawet bez, najczęściej krótki przedni wahacz i niska kierownica, czarny kolor, z mała ilością chromów. Bobberami jeździli źli motocykliści w \\\"The Wild One\\\" z Marlonem Brando. |
0 Wiadomości |
||
Streetfighter
Streetfightery to przerobiony i podrasowany motocykl sportowy, który należy obrać z owiewek i innych zbędnych elementów, wymienić seryjne zawieszenie na lepsze, zmienić kierownicę, wzmocnić silnik oraz ubrać koła w wielkie gumy. Najważniejsze to wypasione malowanie, takie aby nikt nie przeszedł obok maszyny obojętnie. |
0 Wiadomości |
||
Naked bike
Motocykl wyglądem przypominający motocykl klasyczny. Osiągi są jednak bardzo zbliżone do motocykli sportowych. Kultowy motocykl tej klasy to Yamaha V-max jednak z roku na rok pojawia się spora ilość tego typu sprzętów. |
17 Wiadomości |
Ostatnia wiadomość wysłana przez Glazio |
|
Trike
Trike (trajka) - należy do grupy motocykli. Głównie charakteryzuje się tym że ma trzy koła. |
0 Wiadomości |
Temat / Zaczęty przez | Odpowiedzi / Wyświetleń | Ostatnia wiadomość | ||
---|---|---|---|---|
Wypadek moto
Zaczęty przez Berbeluch |
9 Odpowiedzi
6 187 Wyświetleń |
Lipiec 07, 2011, 11:42:58 pm wysłana przez POMAGAM |
Normalny wątek
Gorący wątek (Więcej niż 15 odpowiedzi)
Bardzo gorący wątek (Więcej niż 25 odpowiedzi)
Zamknięty wątek
Wątek przyklejony
Ankieta