Aktualności: W związku obecnie obowiązującymi przepisami RODO prosimy o zapoznanie się z Polityka prywatności i Polityką cookies pod adresem https://www.radiator-mototurystyka.pl/polityka-prywatnosci/
Maj 01, 2024, 07:20:35 pm

Autor Wątek: opony do gs 1100 które założyć  (Przeczytany 5337 razy)

Offline arturlubaczow

  • Starszy użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Karma: +17/-11
opony do gs 1100 które założyć
« dnia: Kwiecień 01, 2019, 11:05:29 am »
Witam wszystkich ten sezon zacząłem na BMW gs 1100 małe co nieco na asfalcie i zjechałem w bok no i jedno jest pewne mam już opony które muszę pomyśleć o wymianie.

Bo te może do Lipca mi starczą a i tak wszędzie będę musiał uważać bo nie trzymają się dobrze.

Rozważam dwie opcje jazda więcej asfaltu w tym sezonie mi wychodzi, żadnego topienia po błotach nie planuję, ale wiadomo chciałbym również bez problemy pokonywać napotkane błotko.

1. opony metzeler tourance
2. opony metzeler karoo 3

Chętnie zapoznam się z waszymi opiniami.
Art

Offline Glazio

  • Administrator
  • Hero
  • *****
  • Wiadomości: 3 085
  • Karma: +48/-3
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2019, 09:41:43 pm »
Trudno mi powiedzieć jakie masz opony, jaki bieżnik i stopień zużycia i co najważniejsze rocznik.

Z mojego doświadczenia:

1. Jeśli planuję dalszą trasę motocyklem to przynajmniej miesiąc lub dwa tygodnie przed wyjazdem kupuję nówki.
2. BMW R 1150 GS to istny czołg w terenie, 1100 niewiele lżejszy, więc bez nabycia odpowiedniego doświadczenia proponowałbym unikać trudnego terenu, ta waga sprzętu potrafi złamać nogę jak zapałkę. Warto zapamiętać - wagowo to istny Gold Wing w terenie. Trampek

"Witam wszystkich ten sezon zacząłem na BMW gs 1100 małe co nieco na asfalcie i zjechałem w bok no i jedno jest pewne mam już opony które muszę pomyśleć o wymianie".

3. Jedno jest pewne, dobrze dobrane opony robią 60% roboty, pozostałe to umiejętności. Osobiście odczuwam ogromną różnicę przy nawet średnio dobranych oponach ale trzeba pamiętać, że wszystkie opony uniwersalne to tylko mydlenie oczu. Po prostu spisują się nieco lepiej w terenie od szosowych lub na odwrót.

4. Z doświadczenia wiem, że siłą rzeczy i tak większą część drogi pokonam po asfalcie stąd zazwyczaj kupuję takie, które w terenie dadzą mi odrobinę przyczepności. Na śliskiej glinie i tak trudno opanować tą wagę sprzętu. Mógłbym przytaczać kilka filmów. Jednak przytoczę dwa:
4.1 - przykładowa moja jazda na ciężkim wśród lekkich. Wszystko przebiegało świetnie do momentu wjechania na glinę (istny lód). Próba wyjechania z koleiny kończyła się niczym podcięcie nóg - film >>>

Relacja >>>
4.2 - przykładowa moja jazda na lekkim wśród nieco cięższych (brakowało GS-ów, czyli minimum 80 kg cięższych od najcięższego). Trasa ta sama a Globusowa jazda po tej samej ścieżce wygląda jak na tym filmie >>>

Relacja >>>
Globusowi nie brakuje doświadczenia ale jak widać i na moim przykładzie, ciągle mamy jeszcze sporo nauki a i tak nam zabraknie :-)

Co do wymienionych opon:

1. opony metzeler tourance
Moim zdaniem świetne i bardzo żywotne. Mają niesamowite przebiegi. Mój rekord to ok. 25 000 km. Wszystko zależy od jakości pokonywanych asfaltów. Taki przebieg w Skandynawii niemożliwy. Ich dodatkową zaletą jest dobra przyczepność podczas jazdy w deszczu.

2. opony metzeler karoo 3
Wyglądają na terenowe ale mogą tak tylko wyglądać. Nigdy nie jeździłem choć czytałem opinie. Duża część chwali. W związku z brakiem jazd na tych oponach pozostawię bez opinii.

3. opony michelin anake 2
Od czasów częstszej i bardziej urozmaiconej jazdy w terenie i nawet trudnym terenie (mając na myśli GS 1150), upodobałem sobie właśnie te opony.
Tak jak każdy model, który się nie pojawi, będą miały swoje wady i zalety.
Porównam więc ten model do metzeler tourance.
W terenie obydwa modele radzą sobie świetnie z delikatnym wskazaniem na lepsze wybieranie na michelin.
Jazda w deszczu równie podobnie. W tym przypadku mam już sporo doświadczeń i o ile to ważne, o ile ktoś chce jeździć w deszczu tak jak zdarza się to nam to zdecydowanie wskazuję na michelin, choć metzeler bardzo nie odstaje. Michelin przez rozszerzające się kanały odwadniające zdecydowanie lepiej odprowadza dużą wodę.
Na koniec coś na wskazaniem na korzyść metzelera. Jest zdecydowanie cichszą oponą od michelina. Mnie przysparza o trwogę zatartego łożyska w tylnym dyfrze, w szczególności przy przejazdach koło ekranów lub barierek bezpieczeństwa. Przywykłem do tego hałasu co i tak przysparza mnie o dreszcze słysząc ten dźwięk.

Wszystko zależy od tego co komu przeszkadza a co jest bardziej przydatne.

Gdybym miał wybierać, to szukałbym optymalnego rozwiązania dobranego do własnych potrzeb. Moje potrzeby siedzą w mojej głowie a opinie innych użytkowników to tylko indywidualne odczucia danych jeźdźców. Te same opony zupełnie inaczej będą sprawdzały się na innym modelu motocykla itd ...

Może pomogłem a może zamąciłem jedynie w głowie.
Udanego wyboru :-)

Offline arturlubaczow

  • Starszy użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Karma: +17/-11
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2019, 08:29:38 am »
Głaziu

Mam w tej chwili opony metzeler tourance ale już leciwe.

Nie wiem na jakie się zdecyduję widzę że pewnie na opony metzeler tourance. nowe powinny zapewnić lepszą przyczepność.

Co do zachowania się gs na błocie to już mi pokazał co potrafi i wiem jak uwięzi nogę to trochę czasu schodzi zanim się człowiek z pod niego uwolni.

No niestety coś za coś.

Myślę że jeszcze chwilę mam czasu i pomału wraz  z abs polatam na tych i doczytam do końca, które opony dobrać.
Najlepiej to by fajnie było mieć jeszcze jedne kołą na podmianę  :D

No i na pewno nie będę już jeździł brzegami tylko środkiem błotka  :D


Art

Offline Jaco

  • Hero
  • *****
  • Wiadomości: 569
  • Karma: +21/-5
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2019, 10:07:54 am »
Ani jedne ani drugie!!!!!!!!!!
Oba komplety praktycznie tylko na asfalt!
No i turance się strasznie posypały w ostatnim czasie. Zjeździłem ze 3 komplety i ostatni wypadł najgorzej pomimo tego iż zawsze zwracałem uwagę, żeby były produkcji niemieckiej. Dla przykładu na pierwzym komplecie zrobiłem ok 30 tyś. Na ostatnim niecałe 10 tyś!!! 

Zobacz sobie komplet heidenau scout k60 - zjeździłem taki i mogę polecić. Asfalt wypada bardzo dobrze a na bokach jest już czym się odepchnąć! Ostatnio nawet Dżosz miał taki na swoim GS-ie. No i cena pewnie będzie niższa niż za wymienione przez Ciebie!

Offline arturlubaczow

  • Starszy użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Karma: +17/-11
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2019, 06:25:43 pm »
Jaco piszą dość optymistycznie o tych kapciach.
Dobrze że nie mam parcia to na spokojnie przemyśleć.
Art

Offline Glazio

  • Administrator
  • Hero
  • *****
  • Wiadomości: 3 085
  • Karma: +48/-3
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2019, 09:30:54 pm »
Głaziu

Mam w tej chwili opony metzeler tourance ale już leciwe.

Nie wiem na jakie się zdecyduję widzę że pewnie na opony metzeler tourance. nowe powinny zapewnić lepszą przyczepność.

Co do zachowania się gs na błocie to już mi pokazał co potrafi i wiem jak uwięzi nogę to trochę czasu schodzi zanim się człowiek z pod niego uwolni.

No niestety coś za coś.

Myślę że jeszcze chwilę mam czasu i pomału wraz  z abs polatam na tych i doczytam do końca, które opony dobrać.
Najlepiej to by fajnie było mieć jeszcze jedne kołą na podmianę  :D

No i na pewno nie będę już jeździł brzegami tylko środkiem błotka  :D

Opony - tylko nowe. Każdy rok produkcji wstecz to już gorsza przyczepność. Wszystko zależy od warunków w jakich były przechowywane. Tego oczywiście się nie dowiesz, a jeśli nawet to trzeba się liczyć z tym, że duża część jej historii to bajka.

GS na błocie to już mi pokazał co potrafi ... - hmmm jeszcze nie. GS w błocie to wyższa szkoła jazdy. Dobrze wybierająca opona pomoże ci się jedynie szybciej zakopać, a wydrzeć w pojedynkę z błota ponad 300 kg to ogromna strata sił. Na zmęczeniu łatwiej o kolejne błędy i tak krok po kroczku popadasz w zniechęcenie. Jazda w terenie jedynie małymi kroczkami. Chcesz dostać speeda i szybko się nauczyć to polecam szkołę jazdy w terenie. Ofert jest ogrom. Ceny też mocno zróżnicowane.
Santos ma dobre umiejętności jeśli chodzi o jazdę w terenie, do tego długie nogi, które ułatwiają jazdę motocyklem a GS-a nie wyciąga w teren. Jedynie podłoże kamieniste, np. Albania.

Najlepiej to by fajnie było mieć jeszcze jedne koła na podmianę ... - miałem terenowe kostki Mitasa. Nigdy nie zmieniałem. Sprzedałem. Mam nawet zapasowe felgi na ten cel aby zmiana przechodziła sprawniej iiiii .... tak jak pisałem. Za dużo zabawy. Może znajdziesz czas na tą zabawę.

Środek błotka zawsze wciągnie Cie na utarty szlak. Ten utarty jest bardziej pewny - już przetarty. Czasami lepiej uprzednio sprawdzić osobiście. GS ma dość nisko ujęcie powietrza (tuż nad cylindrem).


Ani jedne ani drugie!!!!!!!!!!
Oba komplety praktycznie tylko na asfalt!
No i turance się strasznie posypały w ostatnim czasie. Zjeździłem ze 3 komplety i ostatni wypadł najgorzej pomimo tego iż zawsze zwracałem uwagę, żeby były produkcji niemieckiej. Dla przykładu na pierwzym komplecie zrobiłem ok 30 tyś. Na ostatnim niecałe 10 tyś!!! 

Zobacz sobie komplet heidenau scout k60 - zjeździłem taki i mogę polecić. Asfalt wypada bardzo dobrze a na bokach jest już czym się odepchnąć! Ostatnio nawet Dżosz miał taki na swoim GS-ie. No i cena pewnie będzie niższa niż za wymienione przez Ciebie!

Teraz nawiążę do Jaca. Tu jest kolejny dobry przykład.
Przybliżone i mało wiarygodne dane:
Honda Varadero - masa własna 269 kg
Honda Transalp - masa pojazdu w stanie suchym [kg]:
- 175 (1987-1988)
- 183 (1989-1996)
- 189 (1997-1999)
BMW R 1100 GS - masa własna 254 kg
BMW R 1150 GS - masa własna 263 kg - u mnie w dowodzie 324 kg.

Dlaczego Varadero nie w teren. Sprzęt zacny, lepszy w teren od GS-a. Do tego moc. Bardzo ważna przy odpowiednio dobranej oponie. Jeden problem wszystkich ciężkich sprzętów? Mały skok zawieszenia. To determinuje jazdę w terenie w znacznie niższych prędkościach, a to kolejne konsekwencje (plusy i minusy).
Dlatego, póki Jaco ma Trampka to raczej na Varadero nie zobaczymy go w terenie. Lekkim owszem :-)

Heidenau scout k60, patrząc na bieżnik zdecydowanie lepsze w teren. Na asfalcie głośniejsze od opisanego wcześniej Michelin.

Dobrze dobrana opona do terenu to 60 % /glina (inna opona)/piasek (inna opona)/trawa (inna opona)/kamień (inna opona) - nie ma opony uniwersalnej do terenu. Ta która przeznaczona jest do błota szybko się wytrzepuje, z kolei kompletnie odpada w innym terenie itd.

Umiejętności i nad tym proponuję popracować to 40 %.
Są u nas ciekawe place do nauki jazdy w piasku, glinie. Zawsze można się umówić. Ja póki co będę na łysych Michelin i bez obaw mogę sporo pokazać i może nauczyć. Nikogo jeszcze nie uczyłem w terenie, ale nasze wspólne zabawy to nic innego jak nauka. Zawsze coś nas zaskoczy, nawet najlepszych wyjadaczy. Trzeba jednak pamiętać, że bez umiejętności odrzucenia motocykla w trudnych chwilach możemy się z nim czołgać nawet kilkaset metrów, a im cięższy tym więcej krzywdy może nam wyrządzić. Ja swojego lekkiego BMW G450X przyjąłem raz w terenie na plecy, gdyby to był GS - miazga.

Dlatego podsumuję to jednoznacznie.
Nauka jazdy w terenie - tylko na lekkim. Szybsze efekty - większe bezpieczeństwo.
Opona ? Przy odpowiednich umiejętnościach idzie zniwelować jej brak. Przy karkołomnych trasach braku dobrej opony nie przeskoczy nawet najlepsza umiejętność.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2019, 09:35:46 pm wysłana przez Glazio »

Offline arturlubaczow

  • Starszy użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Karma: +17/-11
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2019, 08:43:43 am »
Znalazłem dość ciekawy artykuł

https://www.motocykl-online.pl/testy/Test-opon-do-turystycznych-enduro,10222,1

A ja pewnie jak będę kupował kapcie to jednak zdecyduję się na metzeler tourance

Mogę pomału szukać najtańszego miejsca, a potem warsztatu który mi to założy  :D

Jak ktoś chce się podzielić takimi miejscami to też nie pogardzę, ale to temat na wakacje ...

Pozdrawiam wszystkich

Art

Offline bohun

  • Moderator
  • Pełnoprawny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 213
  • Karma: +0/-0
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2019, 10:13:27 am »
Hej,

Mitas E-07
Mitas E-08
Mitas E0-9

Moje pierwsze opony jeszcze w Tenerce. W deszczu na asfalcie trzeba uważać, twarde są i nie trzymają. Jak jest gorąco to kleją się bardzo dobrze do asfaltu.
E0-9 W terenie Ok, (cena do jakości) Małe przebiegi.

Heidenau K-60 (do szerokości opony 130 nie mają pełnego bieżnika wyglądają bardziej agresywnie). Podjazd od Pylypca na Borżawę pod wyciągiem krzesełkowym szło bardzo przyjemne aczkolwiek mała mordownia była   8).

Heidenau K-60 scout podobnie chociaż jeździłem więcej po asfalcie czego skutkiem były odpadające "kostki" bieżnika. Może trafiłem na gorszy wypust tej opony. Jednak  podjazd na namioto-nocleg Maramuresz z kuframi szły jak C-360 ;)

Michelin Anakee 2 Moje pierwsze "cywilizowane" opony wspominam najlepiej jeśli chodzi o przyczepność w deszczu na asfalcie. Te były ciche i miały dobre przebiegi. W terenie nie mam zdania.
Potwierdzi ktoś czy jeszcze je produkują?

Metzeler Tourance Chyba najmniej hałasujące opony jak dotąd. W deszczu idą wyśmienicie. Dobry przebieg. Zdarza się, że piszczą jak się ostro składa na winklach. Co powiem to bardzo dobrze wyprowadziły mnie dwu kroć z przeciwskrętu na asfalcie w pełnym uposażeniu 1+1.

I po co to wszystko pisałem jak nasuwa mi się propozycja oponki od samego początku.
Nie jeździłem nie mam zdania, miał brat w Africe i chwalił sobie:

Continental TKC 80 TWINDURO
  proponuję poczytać.

Kto prędko daje ten 2 razy daje.
XL600V PD10, 2x XT600Z 3AJ, WSK 3, Simson SL1

Offline Jaco

  • Hero
  • *****
  • Wiadomości: 569
  • Karma: +21/-5
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2019, 09:55:37 pm »
Opony jak zawsze temat rzeka!

Do trampka na tą chwilę nie widzę lepiej jak tył E07 a przód TKC80 ale to większość bardziej na boczne wycieczki ;)



Offline PawełS81

  • Młodszy użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Karma: +0/-1
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 06, 2019, 11:08:37 am »
W DR mam Karoo 3.Jestem z nich mega zadowolony, na asfalcie trzymają na mokrym trochę gorzej a i w teren dają sobie doskonale radę. Moje opinia na ich temat jest jak najbardziej pozytywną. Jedyne to co czasami przeszkadza to że głośne

Offline corny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Odp: opony do gs 1100 które założyć
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2019, 03:26:12 pm »
1. opony metzeler tourance
2. opony metzeler karoo 3
Chętnie zapoznam się z waszymi opiniami.
O tym, że nie ma złotego środka i opony idealnej, to wiesz. Gdyby tak było wszyscy jeździlibyśmy na takich samych gumach. O tym, że opona powinna być okrągła i raczej gumiana, to też każdy wie. Kwadratowe kiepsko się toczą, a jakaś stalowa, mimo, że trwała, to raczej mało komfortowa.

Czytamy najpierw opinie innych użytkowników, czytamy testy i jesteśmy skołowani. Dochodzimy do wniosku, że jak sami nie sprawdzimy, to nie będziemy wiedzieć co nam pasi. Więc sprawdzamy, jeździmy na jednej, jeździmy na drugiej, trzeciej. Potem gadamy z innymi motorzystami i znowu jesteśmy skołowani. Jakąś oponę odrzuciliśmy, bo nas niepewnie woziła a inni są z niej mega zadowoleni. I tak ma być, to jest naturalne, bo każdy dzieli się opiniami wynikającymi z jego indywidualnych wrażeń, ale wrażenia te są wynikiem różnych czynników - różne motocykle, różny teren, różne umiejętności itd. Ponadto im więcej jeździmy, tym więcej mamy doświadczenia. Może się zdarzyć, że wrócimy po kilku sezonach do opony, na której czuliśmy się niepewnie, a teraz mamy diametralnie inne wrażenia - jeździ się świetnie. A tymczasem zwyczajnie nauczyliśmy się lepiej jeździć i opona ma tu niewiele do rzeczy.

Podzielę się swoimi opiniami - opinie wynikają z jazdy na GS 1200 na kilku różnych oponach - jazda rekreacyjna poza asfaltem oraz na asfalcie bez szaleństw na autostradzie. Może moje opinie choć trochę pomogą Tobie dokonać wyboru.
Jedna z najbardziej uniwersalnych opon to Heidenau K60 Scout. Uniwersalna na szosę i w teren. Zakładałem ją na dalsze wyjazdy (Bałkany, Azja). Na szosie można nią zrobić spokojnie ponad 20 tyś, więc dla niektórych to kilka sezonów. Cena nie jest kosmiczna. Na szutrach, niekopnych piaskach, kamieniach i lekkim błocie dobrze się jeździ, na glinie ślizgawka (ale na glinie żadna opona nie utrzyma GS 1200). Osobiście błota nie lubię, nie poważam i jeżdżę wówczas ostrożnie, więc tutaj na każdej oponie, czy terenowej (TKC 80), czy półterenowej (K60), jeździ mi się ch...o. Minus K60 - pęka bieżnik po kilkunastotysięcznym przebiegu, ale nie jest to tragedia. Ponadto, raczej nie uda się na wyjeździe założyć tej opony na felgę ręcznie za pomocą łyżek. Jest zbyt twarda. Ale to też można uznać za plus, bo nawet bez powietrza można się na motocyklu powoli toczyć., a jak się upcha trawy, to pewnie się jedzie jak na tublisie. Słyszałem o takich zawodowcach :D
Dobra opcja, jak już wspomniano, to koła na zmianę - a przynajmniej koło tylne. Wymiana tylnego koła w GS 1200 (w 1100 chyba też), to około 5 min roboty. Z zegarkiem w ręku. Z przednim deko więcej roboty, więc żeby się tu nie męczyć, to na przód można założyć coś uniwersalnego jak K60. Ewentualnie TKC 80, bo te na przodzie zrobią ponad 10 tyś (taki miała u mnie przebieg i bez jazdy w terenie jeszcze ponad 5 tyś bym spokojnie zrobił). Oczywiście nie mam tu na myśli katowania opon na autostradzie.
Continental TKC 80 - mam tylko dobre wrażenia po zakupie. Przed zakupem bolało, bo nie są tanie. Opony do jazdy poza asfaltem, bo na asfalcie szybko schodzą. Dobre na drugie koła. Ewentualnie na stałe na przód, jak wyżej pisałem.
Metzeler Karoo T - fajne kostki, ale znikały mi w oczach. Były w dobrej cenie. Zjechałem dwa komplety na tył i stwierdziłem, że lepsza opcja na tył to Mitas E 09 Dakar. I w zasadzie teraz jeśli mam dylemat, to tylko przy wyborze między Mitas E 09 lub TKC 80. Ale tutaj cena rozstrzyga mój wewnętrzny spór.
Jeździłem na Karoo 3 - wiem, że do niej nie wrócę, na pewno. W zasadzie czekałem, aż dojadą przynajmniej do połowy, bo szkoda mi było wyrzucać. Ale może Tobie przypasi, bo masz inny motocykl, inny styl jazdy, jeździsz w innych warunkach itd.
 
Dla mnie opinie, że opona jest "głośna", czy słabo trzyma na mokrym nie mają znaczenia. Silnik i szum wiatru robi więcej hałasu. A na mokrym asfalcie homo sapiens dostosowuje prędkość jady do warunków albo liczy się z tym, że jeździ intensywnie ale krócej. Na asfalt nie mam faworyta. Tutaj, tak jak na błocie - mam daleko ustawioną barierę bezpieczeństwa. Wiadomo, im opona lepsza na asfalt, tym gorsza poza asfaltem.

 

SMF spam blocked by CleanTalk