Dni Testowe w BMW Motorrad Best Auto Lublin – test BMW R 1200 GS 2013
13 motocykli BMW
12 grup testujących
ponad 8000 przejechanych km
Mimo, że pogoda nie dopisała zainteresowani jazdą testową licznie przybyli na ulicę Zemborzycką 67 w Lublinie w dniach 24-26.05.2013. Była to świetna okazja do sprawdzenia motocykli BMW, które cieszyły się sporym zainteresowaniem i wzięciem. W ostatnie weekendy taką możliwość mieli mieszkańcy Szczecina, Warszawy i okolic.
Najbliższe okazje będą mieć mieszkańcy:
– Gliwice 14 – 15 czerwca (BMW Gazda, ul. Pszczyńska 322)
– Gdańsk 21 – 22 czerwca (BMW Zdunek, ul. Miałki Szlak 43/45)
– Radom 28 – 30 czerwca (MotoRadom, uI. Warszawska 183)
– Białystok 12 – 14 lipca (BMW Auto Breczko, ul. Kleeberga 55)
Miałem okazję pilotować lubelską grupę zapaleńców a jednocześnie możliwość przetestowania motocykla BMW R 1200 GS (rocznik 2013), który ze względu na swoją uniwersalność jest mi najbliższy. Spore zmiany, w porównaniu do wcześniejszych i starszych modeli oceniam na duży plus. BMW R1200 GS jest lepszy, szybszy, wygodniejszy i praktyczniejszy niż jego straszy poprzednik. W trakcie jazdy, bez konieczności zatrzymywania się dotykając jednego przycisku można dobierać odpowiedni tryb jazdy czy zawieszenia. Przejażdżka tym modelem gwarantuje dużą satysfakcję i bezsprzecznie ogromne zadowolenie. Zastanawiasz się nad jazdą? Nie zwlekaj. Już teraz rezerwuj jazdę testową w salonach BMW i wypełnij formularz kontaktowy wybierając najbliższy sobie model z listy.
Wystarczy zgłosić chęć sprawdzenia i przetestowania motocykla. Przy dużym zainteresowaniu konieczne będą wcześniejsze zapisy i umawianie się na konkretne godziny. Tak było w Lublinie. Każdy mógł przejechać się wymarzonym modelem i sprawdzić go w terenie. Czy wybrany przez nas sprzęt spełni nasze wymagania – testujcie sami. Motocykle BMW wciąż krążą po Polsce. Jeśli testowaliście nowe modele motocykli BMW – napiszcie własne opinie.
BMW Motorrad Lublin kieruje specjalne podziękowania dla:
Radiator Mototurystyka – Tamara i Paweł Głaz za prezentacje podróżnicze. Możliwość pooglądania filmów z podróży po Europie i Azji oraz prezentacja przewodnika „Motocyklem po Europie. 20 tras od Bałtyku po Adriatyk” były opcją dodatkową i zabezpieczeniem na wypadek niesprzyjającej aury.
Moto Sekcja – Artur Lis, Adam Lis – za przybycie z odsieczą, podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. My ze swojej strony dziękujemy za pyszną grochówkę i bigos.
Motocykl BMW R 1200 GS wyposażony jest w system antypoślizgowy. Że się sprawdza udowodnili czescy dziennikarze motodenik.cz wyjeżdżając tą najnowszą maszyną na i dobrze znaną górę Ještěd w Libercu, na którą można było wjechać kolejką linową i zjechać na nartach.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że dokonali tego zimą w siarczysty mróz oblodzoną i ośnieżoną drogą używając szosowych opon Metzeller Tourance Next.
Na filmie widać, że chwilami niezbędna była pomoc w celu ruszenia pod górę na śliskiej jezdni.
We wszystkich testach motocykla BMW możemy zobaczyć jak maszyna przemierza piaski pustyń czy szutry Maroka. Pierwszy raz zobaczyłem jazdę testową po śniegu i lodzie. Dokonał tego redaktor naczelny portalu motodenik.cz, Filip Tichý. Oprócz wymienionych powyżej pochwał nie szczędził skuteczności ABS. Bez niego nie udałoby się zjechać na dwóch kołach. Stwierdził, że ”jechałby w dół jak na sankach”. Możemy jedynie podejrzewać, że czeski dystrybutor BMW nie zdawał sobie sprawy do jakiego celu został wypożyczony ten nowy sprzęt.
Zobaczcie film jak wszechstronnym sprzętem jest BMW R 1200 GS, który okazał się wytrawnym narciarzem i dał popis zimowej sprawności.
Dane techniczne – nastęna strona …
Dane techniczne BMW R 1200 GS 2013
BMW R 1200 GS 2013
Silnik
Rodzaj Chłodzony powietrzem/cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa górne wałki rozrządu napędzane z zębatej przekładni czołowej, jeden wałek wyrównoważający
Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm/73 mm
Pojemność 1170 cm3
Moc znamionowa 92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
Maks. moment obrotowy 125 Nm przy 6,500 obr/min.
Stopień sprężania 12.5 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej / cyfrowy sterownik silnika: BMS-X z systemem gazu elektronicznego (e-gas)
Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 3
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalna Powyżej 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h 4.1 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h 5.5 l/100 km
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa 95 (LO)
Instalacja elektryczna
Alternator Alternator trójfazowy 580 W (moc znamionowa)
Akumulator Typ 12 V/11,8 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Hydrauliczne sprzęgło mokre z funkcją antyhoppingu
Skrzynia biegów Sześciobiegowa z uzębieniem skośnym
Napęd Wał Kardana
Zawieszenie/Hamulce
Rama Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Telelever, średnica rury nośnej 37 mm, centralna kolumna resorująca
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem
Skok zawieszenia przód/tył 190 mm/200 mm
Dynamic ESA Układ elektronicznej regulacji zawieszenia (Dynamic Electronic Suspension Adjustment) z czujnikami układu jezdnego na kołach przednim i tylnym, *WD
Rozstaw kół 1507 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 99,6 mm
Kąt nachylenia główki ramy 64,5°
Koła Odlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód 3.00 x 19″
Rozmiar obręczy, tył 4.50 x 17″
Opony, przód 120/70 R 19
Opony, tył 170/60 R 17
Hamulce, przód Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Hamulce, tył Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
ABS Zintegrowany/półzintegrowany, wyłączalny, montowany standardowo
ASC i tryby jazdy Sytem kontroli trakcji ASC (Automatic Stability Control), 5 trybów jazdy *WD
Reflektory LED reflektor LED oraz reflektor LED z dodatkowym światłem do jazdy dziennej *WD
Wymiary/masy
Długość 2207 mm
Szerokość (z lusterkami) 952,5 mm
Wysokość (bez lusterek) 1412 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 850 / 870 mm ( , obniżone zawieszenie*: 790/810 mm) *WD
Długość łuku krokowego na pusto 1870 / 1910 mm (niskie siedzenie kierowcy*: 1820/1860 mm, obniżone zawieszenie*: 1770/1810 mm) *WD
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 238 kg
Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 212 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 20.0 l
Rezerwa paliwa Około 4.0 l
* Wyposażenie dodatkowe.
Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa.
Jeden R 1200 GS. Jedna Misja – Najlepszy GS wszechczasów.
BMW R 1200 GS – ikona turystycznych enduro. Przez 32 lata GS definiował swój segment i udowodnił, że jest kompanem godnym podczas dowolnej wyprawy motocyklowej. BMW Motorrad rozpoczyna teraz nowy rozdział swojej historii sukcesu i po raz kolejny udoskonala legendę R 1200 GS.
Jeden R 1200 GS Jedno uczucie – Siła w każdej sytuacji.
Potężny, dopracowany, wysokoobrotowy. R 1200 GS jest napędzany przez nowy dwucylindrowy silnik w układzie bokser dostarczający 125 KM (92 kW) mocy. Silnik, oparty na nowej koncepcji połączonego chłodzenia powietrzem i cieczą oraz pionowym przepływie przez cylindry, pracuje wydajnie, niezawodnie i z dużym momentem obrotowym w całym zakresie prędkości obrotowych. Dodatkowe ulepszenia jak nowe mokre sprzęgło antyhoppingowe, elektronicznie sterowana przepustnicy E-gas oraz opcjonalne „tryby jazdy” czynią silnik bokser idealnym rozwiązaniem napędowym w sercu nowego R 1200 GS.
Jeden R 1200 GS. Jedno odczucie – Całkowita kontrola.
Nowy R 1200 GS jest przygotowany do jazdy w każdym terenie, dzięki większej sztywności ramy głównej i wzmocnionym elementom zawieszenia (Paralever i Telelever) dla jeszcze większej dokładności sterowania. Opcjonalna regulacja Dynamic ESA automatycznie dostosowuje zawieszenie do terenu i reguluje napięcie wstępne amortyzatora. GS oferuje jeszcze więcej funkcji wraz z opcjonalnymi „trybami jazdy”, zestawem czterech różnych konfiguracji, które można uruchomić naciskając jeden przycisk.
Jeden R 1200 GS. Jedno wrażenie – Silna indywidualność.
Od pierwszego spojrzenia widać, że również „nowy” to oryginalny GS: solidny, dynamiczny i pełny charakteru. Zmodernizowana stylistyka oraz perfekcyjne wykończenie podkreślają jego najwyższej jakości charakter. Nowa koncepcja chłodzenia została niewidocznie wpasowana w charakterystyczne wzornictwo jako wizualny akcent w przedniej części motocykla. Nowy R 1200 GS sprawia teraz wrażenie większej równowagi i siły. Dzięki szerokiej gamie opcji, R 1200 GS jest absolutnie wyjątkowy. Dzięki innowacyjnej, unikalnej przedniej lampie LED, szprychowym kołom i trzem rozbudowanym wariantom wyposażenia, każdy może przemienić to uniwersalne enduro w „swojego” GSa.
One World. One R 1200 GS – Trasa Twojego życia.
Podczas inauguracji nowego R 1200 GS, BMW Motorrad uruchomi unikalną jazdę próbną. Podczas wydarzenia „One World. One R 1200 GS” BMW Motorrad wyśle pięciu podróżników enduro na dopracowanych legendach R 1200 GS w pięć wypraw w różne zakątki świata. Pierwszy na świecie projekt tego typu podda „nowego” wyczerpującym testom – a przy odrobinie szczęścia, da Tobie szansę na wyprawę życia. Więcej na bmw-motorrad.com/gs.
Zestaw kufrów Vario
• Czarne kufry boczne z tworzywa sztucznego z aluminiową wkładką o nowym wzornictwie w pokrywie kufra.
• Zmienna pojemność, regulowana poprzez przełożenie pałąka.
– Opatentowany mechanizm regulacji pozwala na wygodną i szybką zmianę pojemności jedną ręką poprzez przełożenie pałąka.
– Przy zredukowanej pojemności szerokość zmniejszana jest 12 cm, co ma wyraźne zalety w ruchu miejskim.
• Pojemność kufra bocznego z prawej strony: ok. 30-39 l.
• Pojemność kufra bocznego z lewej strony: ok. 20-29 l.
• Innowacyjny mechanizm mocowania na motocyklu.
• Przydatność do jazdy w terenie.
• Optyczne dopasowanie do pojazdu.
• Maksymalna ładowność na każdy kufer: 10 kg.
Kufer centralny Vario
• Czarny kufer centralny z tworzywa sztucznego z aluminiową wkładką w pokrywie kufra w nowym wzornictwie.
• Zmienna pojemność, regulowana poprzez przełożenie pałąka.
– Opatentowany mechanizm regulacji pozwala na wygodną i szybką zmianę pojemności jedną ręką poprzez przełożenie pałąka.
• Pojemność ok. 25-35 l.
• Innowacyjny mechanizm mocowania na motocyklu.
• Maksymalna ładowność: 5 kg.
Torby wewnętrzne do kufrów bocznych i kufra centralnego Vario
• Funkcjonalne torby wewnętrzne o regularnym kształcie.
• Pokrywa i spód z elementów kształtowych z tkaniną poliestrową oraz wkładkami z wytrzymałej, powleczonej PVC tkaniny poliestrowej.
• Siatka oddzielająca z kieszenią na zamek w pokrywie.
• Regulowana pojemność za pomocą zamka błyskawicznego dookoła, dostosowana do bocznych kufrów Vario i kufra centralnego Vario.
• Uchwyt do przenoszenia i zdejmowany pasek na ramię.
• Duży napis GS na pokrywie.
• Kolor: Czarny.
Płyta bagażowa
• Płyta bagażowa z sztucznego tworzywa lakierowanego.
• Montaż zamiast siedzenia pasażera.
• Lepszy rozkład masy dzięki zamocowaniu bagaży bliżej środka ciężkości motocykla.
• Wysokość dopasowana do kufra Vario: wraz z kuframi bocznymi wytwarza się duża, płaska powierzchnia ładunkowa do zamocowania większych sztuk bagażu.
Mały tankbag
• Mały, wodoszczelny tankbag
• Optymalny towarzysz całodziennych podróży, umożliwiający zabranie niewielkiego bagażu.
• Wytrzymała tkanina poliestrowa, powlekana PCV.
• Precyzyjnie dopasowany spód z powłoką antypoślizgową.
• Główna komora:
– Pojemność: ok. 8 litrów.
– Worek wewnętrzny z tkaniny nylonowej z powłoką.
– Wodoszczelny dzięki suwakowi z zatrzaskiem i podklejanym szwom.
– Możliwość zamknięcia na kłódkę.
• Wodoszczelna kieszeń na mapę, wewnątrz z antypoślizgową powłoką.
• Mała, wodoszczelna kieszeń zewnętrzna zamykana na zamek z funkcją uchwytu na butelki.
– Wewnętrzny sznurek ściągający umożliwia bezpieczne umieszczenie butelki PET o pojemności 0,5 l, którą można szybko sięgnąć podczas krótkiego postoju.
• Uchwyt do przenoszenia i zdejmowany pasek na ramię.
• Boczny napis R 1200 GS.
• Kolor: Czarny.
Duży tankbag
• Wodoszczelny, bardzo funkcjonalny tankbag.
• Wytrzymała tkanina poliestrowa, powlekana.
• Precyzyjnie dopasowany spód z powłoką antypoślizgową.
• Główna komora:
– Pojemność ok. 11 litrów, z możliwością zwiększenia do ok. 15 litrów.
– Worek wewnętrzny z tkaniny nylonowej z powłoką.
– Wodoszczelny dzięki suwakowi z zatrzaskiem i podklejanym szwom.
– Możliwość zamknięcia na kłódkę.
• Wodoszczelna kieszeń na mapę, wewnątrz z antypoślizgową powłoką.
• Wodoszczelna kieszeń zewnętrzna zamykana na zamek z funkcją uchwytu na butelki.
– Wewnętrzny sznurek ściągający umożliwia bezpieczne umieszczenie butelki PET o pojemności 0,5 l, którą można szybko sięgnąć podczas krótkiego postoju.
• Uchwyt do przenoszenia i zdejmowany pasek na ramię.
• Boczny napis R 1200 GS.
• Kolor: Czarny.
Wkładka Vario
• Elastyczny podział wnętrza dużego tankbaga.
– Elastyczny pierścień zewnętrzny, regulowany na szerokość za pomocą rzepów.
– Elastyczny podział wnętrza złożony z dwóch długich oraz sześciu krótkich ścianek działowych, każdorazowo z rzepami na obu końcach. Ścianki działowe oferują możliwość, dowolnego podziału wnętrza na mniejsze komory.
– Elastyczna pokrywa. W zależności od wysokości tankbaga nad wkładka Vario można umieścić jeszcze większe, płaskie przedmioty jak np. mapy.
• Pasuje do tankbagów BMW Motorrad o pojemności powyżej 12 l.
• Elastyczny materiał powleczony samoprzyczepnym poliestrem.
Dalsze przydatne rozwiązania bagażowe
• Softbag 2 duży, 55 l.
• Softbag 2 mały, 31-36 l
• Rolka bagażowa 2, 50 l
• Pasek mocujący
• Komplet gum bagażowych.
Kierunkowskaz LED
• Kierunkowskazy o pięknym kształcie z nowoczesną technologią LED.
• Białe klosze kierunkowskazu z 2 diodami w każdym kierunkowskazie.
• Zwiększone bezpieczeństwo w ruchu drogowym dzięki prawie niezużywalnym diodom LED.
• Wyraźnie niższe zużycie energii.
Tłumik sportowy HP by Akrapovič
• Tłumik Slip-on zapewniający soczysty dźwięk i sportowy wygląd.
• Sześciokątny, asymetryczny kształt, wzór zastrzeżony dla BMW Motorrad.
• Tłumik wykonany z tytanu (płaszcz, rura połączeniowa i konstrukcja wewnętrzna).
• Końcówka tłumika i osłona termiczna z karbonu.
• Masa: ok. 3,4 kg (redukcja masy w porównaniu z wersją seryjną ok. 1,2 kg).
• Zwiększenie momentu obrotowego w dolnym i środkowym zakresie prędkości obrotowych, moc na poziomie tłumika seryjnego.
• Napis HP dużymi litrami oraz napis Akrapovič małymi literami wypalany laserowo na powierzchni bocznej.
• Z dopuszczeniem do ruchu po drogach publicznych (EU-ABE).
Szyba przyciemniana
• Szyba przyciemniana w celu zwiększenia walorów optycznych i indywidualizacji motocykla.
• Kształt identyczny jak szyba seryjna.
• Powłoka odporna na zarysowania w celu zapewnienia trwałej przejrzystości.
• Ogólne dopuszczenie do ruchu (ABE).
Regulowana dźwignia nożna hamulca
• Szersza i regulowana na wysokość za pomocą mechanizmu składania powierzchnia dźwigni nożnej hamulca.
– Składana, podwójna stopka opatentowana przez BMW.
• Lepsza obsługa i dozowanie siły hamowania hamulca nożny podczas jazdy na stojąco.
-Regulacja wysokości bez użycia narzędzi poprzez opuszczenie stopki przed rozpoczęciem jazdy.
Regulowane podnóżki kierowcy
• Kute podnóżki wysokiej jakości.
• Do wyboru 3 pozycje wysokości podnóżka kierowcy.
– Dolna pozycja jak w podnóżkach seryjnych, 2-krotna regulacja w górę.
– Proste ustawienie za pomocą śruby.
• Amortyzowana stopka:
– Komfortowa amortyzacja podczas jazdy w pozycji siedzącej.
– Podczas jazdy w pozycji stojącej stopka wsuwa się ze względu na dodatkową masę całkowicie w dół. Powstający w ten sposób, zębaty kształt zewnętrzny zapewnia jeszcze lepsze trzymanie i jeszcze lepszą kontrolę nad motocyklem.
• Wymienny ślizgacz z tworzywa sztucznego.
• Szerokość górnej powierzchni podnóżka: 4,8 cm (+ 1,8 cm w porównaniu z wersją seryjną).
• Długość górnej powierzchni podnóżka: 10,5 cm (+ 1,3 cm w porównaniu z wersją seryjną).
• Wypalany laserowo napis BMW Motorrad.
Szerokie podnóżki Enduro
• Większa stabilność i lepsza kontrola nad motocyklem podczas jazdy terenowej i jazdy w pozycji stojącej.
• Zapobieganie poślizgowi w pozycji stojącej dzięki materiałowi i kształtowi górnej powierzchni podnóżka.
• Szerokość górnej powierzchni podnóżka: 5,0 cm (+ 2,0 cm w porównaniu z wersją seryjną).
• Długość górnej powierzchni podnóżka: 10,4 cm (+ 1,2 cm w porównaniu z wersją seryjną).
• Odlew nierdzewny z stali wysokostopowej.
• Brak ograniczeń w obsłudze dźwigni biegów i dźwigni nożnej hamulca (wysokość podnóżków identyczna).
Warianty siedzeń
• Siedzenie kierowcy, czarne, regulowane na wysokość (ilustracja 1):
– Seryjne siedzenie.
• Siedzenie kierowcy niskie, czarne, regulowane na wysokość (ilustracja 2):
– Opcja wyposażenia (fabryczna) lub akcesorium.
– Łatwiejsze dosięganie nogami do podłoża w celu lepszego operowania motocyklem podczas postoju.
• Siedzenie kierowcy wysokie, czarne, regulowane na wysokość (brak ilustracji):
– Siedzenie-akcesorium (niedostępne jako opcja wyposażenia).
– Podwyższona pozycja siedzenia szczególnie dla wysokich kierowców.
– Większy komfort dzięki wygodniejszemu kątowi zgięcia kolan.
• Siedzenie Rallye z płytą bagażową, czarno/szare (ilustracja 3):
– Siedzenie-akcesorium (niedostępne jako opcja wyposażenia).
– Pozycja siedzenia i twardość siedzenia podwyższone z przeznaczeniem do jazdy w terenie.
– Akceptowalne dosięganie nogami do podłoża dla kierowców terenowych ze względu na mniejszą szerokość siedzenia.
– Wąski kształt podkreśla wygląd Enduro.
– Mała płyta bagażowa z napisem GS.
Wysokości siedzenia
• Siedzenie Rallye: 880 mm
• Siedzenie kierowcy wysokie: 870 / 890 mm
• Siedzenie kierowcy (seryjne): 850 / 870 mm
• Siedzenie kierowcy niskie: 820 / 840 mm
• Obniżenie (opcja wyposażenia, wraz z siedzenie kierowcy niskim ): 790 / 810 mm
Długość kroku
• Siedzenie Rallye: 1920 mm
• Siedzenie kierowcy wysokie: Informacja zostanie podana
• Siedzenie kierowcy (seryjne): 1870 / 1910 mm
• Siedzenie kierowcy niskie: 1820 / 1860 mm
• Obniżenie (opcja wyposażenia, wraz z siedzenie kierowcy niskim ): 1770 / 1810 mm
BMW Motorrad Navigator IV
• System nawigacji GPS z obsługą Bluetooth, zoptymalizowany do użytku na motocyklu.
• Wyjątkowy zakres funkcji przy prostej obsłudze dostosowanej do jazdy motocyklem.
• Ekran dotykowy 4,3“, wodoszczelna i odporna na benzynę obudowa.
• Wbudowany akumulatorek litowo-jonowy (czas pracy do 5 godzin).
• Wraz z torbą do przenoszenia.
• Komfortowa i bezpieczna obsługa najważniejszych funkcji przez multikontroler na lewym oprzyrządowaniu kierownicy:
– Ręka przy obsłudze może pozostać na kierownicy.
• Zalety wynikające z połączenia z siecią pokładową (jak również w przypadku K 1600 GT / K 1600 GTL):
– Przesyłanie numeru VIN w celu automatycznego odblokowywania nawigatora (wprowadzanie 4-cyfrowego numeru zabezpieczającego przed kradzieżą nie jest konieczne, jeśli nawigator wykorzystywany jest na „znanym“ motocyklu. W nawigatorze można zapisać do 5 numerów VIN.).
– Przekazywanie informacji o zasięgu pojazdu do nawigatora. (ostrzeżenie nawigatora, które pojawia się po osiągnięciu indywidualnie ustawianego zasięgu, opiera się na danych pojazdu z nie na ręcznym wprowadzaniu odcinka dla pojemności zbiornika).
– Przesyłanie godziny i daty z systemu nawigacji do tablicy przyrządów motocykla (automatyczne dostosowywanie godziny nawigatora i motocykla w przypadku zmiany stref czasowych oraz czasu letniego i zimowego.).
Osłona dłoni
• Osłona dłoni i elementów sterowniczych przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi oraz w terenie przed krzakami, gałęziami i uderzeniami kamieni.
• Tworzywo sztuczne odporne na uderzenia i promieniowanie UV:
• Kolor: Czarny.
Aluminiowa osłona silnika Enduro
• Masywna osłona z aluminium, grubość 2 mm.
• Uchwyt ze stali nierdzewnej.
• Chroni spód silnika przed uderzeniami kamieni i otarciami.
• Wyraźnie szersza i dłuższa niż seryjna osłona silnika.
• Wzmacnia terenowy charakter motocykla.
• Waga: ok. 1,5 kg.
Gmol ze stali nierdzewnej
• Masywny, 2-częściowy gmol silnika wykonany ze stali nierdzewnej polerowanej elektrolitycznie.
• Efektywna ochrona przed uszkodzeniami w strefie cylindrów.
• Zmniejszenie ryzyka oparzenia (o kolektor wydechowy) dla kierowcy w razie wypadku.
• Wygląd Enduro, dopasowany do pojazdu.
• Waga: ok. 4 kg.
Osłona reflektora
• Chroni szybkę rozpraszającą przed uderzeniami kamieni w zastosowaniu terenowym.
• System Snap-Lock do łatwego i szybkiego montażu i demontażu.
• Wyłącznie do użytku w terenie.
Dodatkowe reflektory LED
• Moc reflektora dodatkowego LED w obudowie z ciśnieniowego odlewu aluminiowego.
• Lepsza rozpoznawalność motocykla.
• Zwiększone bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
• Nowoczesna technologia LED:
– Bezawaryjna i nie wymagająca konserwacji eksploatacja dzięki prawie niezużywalnym diodom LED.
– Jasny kolor białych diod LED jest bardzo podobny do światła dziennego, dzięki czemu uzyskuje się zróżnicowane oświetlenie drogi.
• Homologacja na całym świecie, bez konieczności wpisu w dokumentacji pojazdu (znaki kontrolne CE/SAE).
Alarm motocyklowy
• Ostrzeganie za pomocą sygnałów akustycznych i optycznych przy zmianie położenia lub wstrząsach.
• Uaktywnianie alarmu motocyklowego poprzez zamknięcie motocykla.
Zestaw serwisowy narzędzi
• Komplet serwisowy narzędzi do prostych prac serwisowych i konserwacyjnych.
• Mały, lekki i wielofunkcyjny:
– szybkie i łatwe składanie i rozkładanie dzięki adapterowi z zatrzaskiem i blokadą kulkową.
– Standardowe mocowanie bitów oraz standardowa wkładka narzędziowa (9×12 mm i 3/8″) zapewniają możliwość indywidualnego rozszerzania kompletu.
• Jakość i wykonanie (powierzchnia, twardość, itd.) w znanej, wysokiej jakości.
• Wraz z praktyczną torb narzędziową z czarnej skóry ekologicznej.
Paddock Stand
• Przyrząd Paddock Stand do wahacza tylnego koła, spawany ze stabilnej rurki czworokątnej ze stali nierdzewnej.
• Szybkie i bezpieczne ustawienie motocykla na podstawce.
• Uniwersalne zastosowanie do wielu modeli BMW Motorrad (K2x, K4x, K71, K50).
Dalsze przydatne akcesoria do R 1200 GS
• Dodatkowe gniazdo elektryczne.
• Lampa LED do gniazda elektrycznego, 410 mm.
• Prostownik.
• Zestaw naprawczy opon bezdętkowych.
• Pokrowiec na motocykl.
• Środek do czyszczenia motocykli.
Jeden GS. Trzy twarze.
Warianty wyposażenia nowego R 1200 GS.
Tak jak jego legendarny poprzednik, nowy R 1200 GS również jest jednym z najbardziej uniwersalnych motocykli, dającym maksymalną przyjemność z jazdy. Jest to możliwe dzięki rozległym opcjom które pozwalają dostosować GSa do dowolnych wymagań.
BMW Motorrad po raz pierwszy łączy indywidualne opcje i akcesoria w warianty wyposażenia, z których każdy nadaje nowemu R 1200 GS specyficznego charakteru. Dla Ciebie jako motocyklisty oznacza to prostą konfigurację Twojego własnego GSa oraz korzyści cenowe w porównaniu do wyboru pojedynczych elementów.
Poza wieloma opcjami oferowanymi w indywidualnej konfiguracji, BMW Motorrad proponuje następujące warianty wyposażenia nowego R 1200 GS: Touring, Dynamic oraz Offroad. Odkryj trzy twarze nowego R 1200 GS.
Podróże, niekończące się drogi i absolutna radość z jazdy.
Wariant wyposażenia „Touring”.
Pakiet „Touring” kierowany jest do motocyklistów, których cieszy każdy kilometr asfaltu czy szutru i gdyby mogli, w ogóle nie schodziliby ze swoich GSów. Opcje te zostały zestawione razem dla wygodnego i jak najmniej męczącego podróżowania na R 1200 GS. Na przykład dzięki uwzględnieniu:
• Dynamic ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia)
• uchwyt mocujący nawigacji
• boczne stelaże kufrów
• chromowany układ wydechowy
• podgrzewane manetki
• komputer pokładowy Pro
• białe kierunkowskazy LED
• osłony rąk
Nie chodzi o to gdzie zmierzasz, tylko jak tam dotrzesz.
Wariant wyposażenia „Dynamic”.
Nowy R 1200 GS prezentuje swój dynamiczny charakter nie tylko przez imponującą zwinność w dowolnej sytuacji ale również wizualnie, poprzez formę nowych reflektorów LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz kierunkowskazami LED. Dodatkowo zawieszenie obejmuje funkcje takie jak ASC, Dynamic ESA oraz różne tryby jazdy dostarczające czystej przyjemności z jazdy podczas szybkich weekendowych wycieczek. Wariant wyposażenia „Dynamic” zawiera następujące elementy:
• Dynamic ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia)
• ASC (elektroniczna kontrola trakcji)
• tryby jazdy
• Główny reflektor LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej
• białe kierunkowskazy LED
• uchwyt mocujący nawigacji
Dodatkowo R 1200 GS może być oczywiście wyposażony w indywidualne dodatki jak koła szprychowe, tempomat czy inne akcesoria.
Dla purystów enduro.
Wyposażenie „Offroad”
Pakiet „Active” został złożony specjalnie dla tych osób, które chcą korzystać ze swojego R 1200 GS w czystej postaci, jednak nie ignorując praktycznych dodatków. Światła do jazdy dziennej oferują wyraźne korzyści pod względem wizualnym jak i bezpieczeństwa, zaś ASC i odłączany ABS dostarczają odpowiednią przyczepność, szczególnie na luźnych podłożach. Pakiet „Active” w skrócie:
• światła do jazdy dziennej
• ASC (elektroniczna kontrola trakcji)
• tryby jazdy ze specjalnymi konfiguracjami do jazdy enduro
• tempomat
Wszystkie warianty wyposażenia mogą zostać połączone z licznymi akcesoriami dedykowanymi do jazdy offroad, na przykład:
• kola szprychowe
• opony kostkowe
• solidna osłona silnika i gmole
• osłona przedniego reflektora oraz osłony rąk
• podwyższone lub pojedyncze siedzenie, etc.
Źródło; BMW-motorrad
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.