Samodzielny montaż haka holowniczego
Promowane

Samodzielny montaż haka holowniczego

seat - montaż haka holowniczegoPomimo tego, że producenci nowych samochodów coraz częściej w standardzie oferują nam wyposażenie w postaci haka holowniczego, to wciąż na naszych drogach porusza się wiele starszych samochodów, które nie były seryjnie wyposażone w tego typu akcesoria. Czy możliwe jest samodzielne zamontowanie haka holowniczego? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy jego montażu i jakie problemy możemy napotkać w trakcie?

Już na samym początku rozważań na temat samodzielnego montażu haka holowniczego należy wyraźnie zaznaczyć, że polskie prawo w żaden sposób nie reguluje tej kwestii, jak ma to miejsce chociażby przy instalacjach LPG, które bezwzględnie dla swojej legalności wymagają montażu przez profesjonalistę wystawiającego stosowną homologację. Co prawda po montażu haka holowniczego należy podjechać na stację kontroli pojazdów, która wystawi nam stosowne zaświadczenie o zamontowanym haku, a następnie udać się do urzędu w celu wbicia adnotacji „hak” do dowodu rejestracyjnego i książki pojazdu, to jednak są to tylko niewielkie formalności.

Kupno odpowiedniego haka

Zanim przystąpimy jednak do montażu haka holowniczego, warto dokładnie sprawdzić, czy dany model pojazdu może być w niego w ogóle wyposażony – w tym celu zajrzyj np. na Adamot.pl Problem może występować w takich pojazdach, jak chociażby Mazda 6, w której producent nie przewidział otworów montażowych haka i konieczne jest ich samodzielne stworzenie poprzez nawiercenie karoserii, a tym samym stworzenie kolejnych miejsc wystąpienia potencjalnej korozji. Również w przypadku Polskiego Fiata 126 Bis możemy mieć problem z hakiem holowniczym, a raczej z jego homologacją – według homologacji tego modelu, ze względu na konstrukcję pojazdu, nie może być on w ogóle wyposażonych w hak holowniczy!

Konkretny model pojazdu

Warto zwrócić również uwagę na konkretną wersje naszego pojazdu – producenci haków holowniczych bardzo często tworzą dedykowane wersje do modeli kombi, sedan czy hatchback, które tylko z pozoru są tożsamymi pojazdami. W praktyce punkty montażowe wzmocnień czy nawet długość samej kuli haka holowniczego, może być inna.

Montaż według instrukcji

Montaż haka holowniczego nie jest niczym skomplikowanym, jeżeli dysponujemy standardowym zestawem kluczy. W większości przypadków wystarczy zdemontować wyłącznie zderzak i wykładzinę w bagażniku, aby móc swobodnie przykręcić hak holowniczy. Warto bezwzględnie postępować według dołączanej przez producenta danego haka instrukcji – tylko wtedy mamy pewność, że cały montaż haka holowniczego przebiegnie bezproblemowo, a zarazem jego późniejsze użytkowanie będzie bezpieczne zarówno dla nas, jak i innych użytkowników drogi.

Podsumowując, nie powinniśmy się w żaden sposób obawiać samodzielnego montażu haka holowniczego do naszego pojazdu. W większości przypadków montaż opiera się na wkręceniu śrub w przygotowane przez producenta danego samochodu miejsca, a ewentualnie na delikatnym podcięciu zderzaka w miejscu samej kuli haka holowniczego. Warto pamiętać jednak o skrupulatności w przykręcaniu wszystkich śrub.

13/12/2017

O autorze

siCk_BoY_


Dodaj komentarz

Maj 2019
PWŚCPSN
« Kwi  
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl