W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego, czyli korrida, porto oraz kameleony
Nowinki motocyklowe, Wyprawy

Jędrzej i Gosia - w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego
Jędrzej i Gosia – w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego

Batalia rodzinna, zmiana sprzętu, przygotowania z workami crosso – od tego sie zaczyna. Francuska blokada językowa, Niemiec z Oświęcimia, małpia przygoda to tylko część opowieści z podróży motocyklowej, które przeżyli Jędrzej i Gosia.
Stwierdzili stanowczo – nie tankuj w Monako – dlaczego ?
Dowiesz się czytając ich relację ze zdjęciami i krótkimi filmami. Zachęcamy do lektury.

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Keutschach Am See

Pomysł na ten wyjazd zrodził się w mojej głowie około 2010 roku, kiedy to wraz z dziewczyną wybraliśmy się na wycieczkę na południe Hiszpanii. Pomyślałem sobie, że fajnie było by przyjechać tutaj na motocyklu. Jak wiadomo od pomysłu do realizacji nie zawsze jest krótka droga. W moim wypadku była ona bardzo długa, kręta i cholernie wyboista :D.
Dokładnie trzy lata zajęło mi przekonanie mojej dziewczyny oraz naszych rodzin do tego przedsięwzięcia. Początkowo wszyscy myśleli, że oszalałem. Nie pomagały tłumaczenia, że nie jestem samobójcą, a jazda po drogach na zachód od Polski jest zdecydowanie bardziej bezpieczna od tych w naszym rodzimym kraju.

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Keutschach Am See

Na szczęście z czasem mój upór zaczął przynosić rezultaty i krok po kroku rodzinka oswoiła się z moim pomysłem. Ostatnią osobą, którą przekonałem do tego wyjazdu była oczywiście moja współpasażerka Gosia. Niestety konieczna okazała się zmiana motocykla z poczciwego trampusia na paliwożerne wiaderko, ale jak to mawiają „cel uświęca środki”.
Pierwsze przygotowania zostały poczynione już w marcu. Motocykl przeszedł dogłębny przegląd (z dużym udziałem pracy własnej mojego taty). Dokonane zostały niezbędne regulacje, a wszystkie konieczne materiały eksploatacyjne poszły do wymiany.

Jędrzej - w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego
Jędrzej – w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego

Pozwoliło mi to bezstresowo przejeździć do końca lipca, kiedy to o mały włos kamień o wielkości piłki futbolowej (leżący na środku Trasy Armii Krajowej w Warszawie) nie przekreślił planów wyjazdowych. Na szczęście obyło się na chwili strachu i konieczności łatania osłony silnika, ale nie zniechęciło mnie to do realizacji mojego marzenia. Drugie podejście do serwisu było tylko formalnością. Wymiana opon, oleju i motocykl był gotowy do drogi. W ciągu ostatnich dwóch dni przed wyjazdem udało się jeszcze przerobić wodoszczelne worki Crosso na sakwy mocowane na gmolach. Ta kreatywna przeróbka wzbudziło wielkie zainteresowanie wśród naszych sąsiadów zza odry, ale o tym później.

Dzień 1 Warszawa – Bielsko-Biała (350km)

Gosia - w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego
Gosia – w 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego

Zgodnie z radą bardziej doświadczonych podróżników pierwszy dzień wyjazdu potraktowaliśmy ulgowo. W naszym wypadku miało to szczególne uzasadnienie, ponieważ nasz pojazd bardziej przypominał wóz cygański, niż jakikolwiek jednoślad. Na szczęście obawy okazały się bezpodstawne. Żaden pakunek się nie przemieścił, a rowerzyści nie wpadali do rowu od zawirowań powietrza :D. Dodatkowo motocykl po załadowaniu, dzięki akcesoryjnej sprężynie zawieszenia przestał wyglądać jak przyczajony jamnik.

Dzień 2 Bielsko-Biała – Keutschach Am See (712km)

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Keutschach Am See

Dzień drugi rozpocząłem od wielkiej chęci zjedzenia knedliczków. Plan ten został niestety zaprzepaszczony przez moją łatwowierność, która została bezczelnie wykorzystana przez nawigację GPS. Niestety po przekroczeniu granicy w Cieszynie to cholerne ustrojstwo (tak będę dalej w tekście nazywał nawigację GPS) postanowiło zamiast jechać przez Czechy, pokonać największe korki w Słowacji występujące w godzinach porannych na drodze numer 11 na Żylinę. Dodatkowo atmosferę podgrzewały grzane manetki pewnej znanej firmy, które po kontakcie z obfitym deszczem postanowiły usmażyć mi ręce (pomimo wyłączonego sterownika). Na szczęście napiętą atmosferę udało się rozluźnić poprzez postój na stacji benzynowej połączony z posiłkiem, miłą pogawędką oraz modernizacją instalacji elektrycznej motocykla.

Dalsza cześć podróży tego dnia przebiegła pomyślnie. Udało nam się nawet zweryfikować w praktyce pewną zasadę poznaną na przedmiocie „przyroda” w podstawówce. Otóż temperatura rzeczywiście spada wraz ze wzrostem wysokości n.p.m. Przekonaliśmy się o tym boleśnie pokonując alpejskie przełęcze bez ubierania odpowiednich ciuchów (jak się potem okazało nie ostatni raz na tym wyjeździe). Pomimo chłodku i częstych postojów dotarliśmy na kemping o rozsądnej porze, co pozwoliło na rozbicie obozowiska bez budzenia całej okolicy.

Dzień 3 Keutschach Am See – Garda (383km)

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego. Źródło: google maps.

Poranek tego dnia był bardzo przyjemny. Udało nam się nawet wstać przed budzikiem. Kemping jak na Austrię przystało był bardzo schludny i czysty. Dbała o nią przemiła obsługa, która od 7 rano jeździła mini traktorkiem z silnikiem diesla wywożąc wszelkie śmieci.

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Keutschach Am See

Po wyjściu z namiotu me oczy uraczył taki oto piękny widok.

Okazało się, że na stanowisku obok stoi piękne czerwone Ferrari. Właściciel takiego auta chyba musiał mieć kaprys, żeby spać na kempingu. Inaczej nie jestem w stanie sobie tego wytłumaczyć, bo w końcu kto bogatemu zabroni? 😉 Pozostałe widoki też były nie najgorsze.

Po miłym śniadanku w towarzystwie lokalnych kaczek ruszyliśmy dalej.

Planem na ten dzień było omijanie autostrad. Jak się potem okazało plan był słuszny, ponieważ autostrady we Włoszech są bardzo drogie.

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Keutschach Am See

Dzięki tej decyzji udało nam się przejechać sporo malowniczych odcinków przez Alpy, które ominęły by nas zapewne gdybyśmy pojechali autostradą.

Na kemping przy jeziorze Garda dotarliśmy w godzinach popołudniowych. Upał, kręte drogi oraz setki skrzyżowań o ruchu okrężnym wycisnęły z nas siódme poty. Na szczęście na drugim kempingu udało nam się znaleźć wolne miejsce. Zanim zdążyliśmy się dobrze rozgościć dołączyła do nas Niemka z którą zdecydowaliśmy się współdzielić parcelę w celu redukcji kosztów noclegu. Jak się potem okazało była to rasowa podróżniczka motocyklowa. Podróżowała samotnie na swojej Yamasze SR500 dookoła Włoch, a w przeszłości ponad rok po Nowej Zelandii. Jak nie trudno się domyślić tematy motocyklowe towarzyszyły nam do późnej nocy.

Dzień 4 Garda – Montmeyan (604km)

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego - Alpy Włoskie
W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Alpy Włoskie

Poranek tego dnia był bardzo przyjemny. Wreszcie śpiwory o komforcie cieplnym przy temperaturze 15°C pozwoliły na przespanie całej nocy. Śniadanie w postaci fasolki Heinz’a było szybkie i pożywne. Rzeczona Niemka przed wyjazdem bardzo zainteresowała się konstrukcją moich toreb Crosso.

… cdn

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego - Alpy Włoskie
W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego – Alpy Włoskie

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego, czyli korrida, porto oraz kameleony – część 2 >>>

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego, czyli korrida, porto oraz kameleony – część 3 >>>

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego, czyli korrida, porto oraz kameleony – część 4 >>>

W 30 dni dookoła Półwyspu Iberyjskiego, czyli korrida, porto oraz kameleony – część 5 >>>