10 motocykli typu Adventure, których nie kupisz w USA / filmy
Filmy, Nowinki motocyklowe

10 motocykli typu Adventure, których nie kupisz w USA / filmy

Czyżby dynamicznie rozwijający się rynek amerykański w końcu się przełamał i otworzył na motocykle typu Enduro??? Nadszedł chyba odpowiedni moment i Stany Zjednoczone dały zielone światło nowym modelom tego typu motocykli.

Co roku najnowsze i najlepsze motocykle typu Adventure są prezentowane na międzynarodowych wystawach i targach, takich jak INTERMOT i EICMA. W większości te ekscytujące nowe modele trafiają na światowe rynki, z jednym małym wyjątkiem. Motocykli typu Adventure nie można praktycznie  kupić w USA. Czyżby istniało jakieś tajemnicze embargo na motocykle turystyczne w Ameryce???

Plany dystrybucji w USA są w dalszym ciągu dość niejasne i Amerykanie zastanawiają się, czy ich marzenie o posiadaniu motocykli Enduro kiedykolwiek się spełni.

Z czego wynika lekceważenie amerykańskiego rynku przez producentów motocykli? Otóż koszty realizacji amerykańskich standardów mogą okazać się być zbyt wysokie dla niektórych mniejszych koncernów. Duże japońskie firmy dysponują wystarczającymi  środkami finansowymi, ale wciąż nie są zadowolone ze słabych wyników sprzedaży w USA (szczególnie modeli wyprodukowanych w późnych latach osiemdziesiątych).

Ich zadaniem rynek amerykański jeszcze nie dojrzał do motocykli typu Adventure, a amerykańscy motocykliści potrzebowali dużo czasu, żeby docenić w końcu ich zalety. Jednak mimo, że się spóźnili z uznaniem teraz pokochali te motocykle miłością prawdziwą i czystą.  Najlepiej sprzedawały się w Stanach Zjednoczonych w 2013 roku motocykle sportowe. Łącznie sprzedano  32.979 sztuk i zanotowano wzrost o 14% niż w poprzednim roku.

Mamy nadzieję, że wyniki sprzedaży zachęcą więcej producentów, którzy zdecydują się zasilić rynek motocyklami turystycznymi. Być może już wkrótce, to co nieosiągalne stanie się w Stanach tradycją!?

Oto lista dziesięciu wybranych motocykli typu Adventure, których nie można kupić w USA. Znajdują się na niej bardzo różne motocykle różniące się wieloma detalami i funkcjami (m.in. wyglądem przedniej szyby,  rozmiarem i kształtem zbiornika, wyglądem ramy i oczywiście pojemnością). Nie znalazły się na niej motocykle Street Legal Enduro, które są przeznaczone przede wszystkim do użytku terenowego. Motocykle są wymienione w kolejności od najmniejszej do największej pojemności.

1. Yamaha XTZ 250 Ténéré

Yamaha XTZ 250 Ténéré
Yamaha XTZ 250 Ténéré

Silnik – 250ccm, chłodzenie powietrzem/olejem,  EFI Single
KM: 21/ 8000 obrotów na minutę
Moment obrotowy: 6500 obrotów na minutę
Waga pojazdu suchego: 137 kg
Waga rzeczywista: 155kg
Pojemność zbiornika: 16 l
Wysokość siedziska: 865 mm

2. M1nsk TRX 300i

M1nsk TRX 300i
M1nsk TRX 300i

Silnik: 250ccm, chłodzony cieczą, EFI Single
KM: 26/ 8000 moment obrotowy
Moment obrotowy: model wzorowany na Zongshen RX3
Waga pojazdu suchego: 155 kg
Waga rzeczywista: –
Pojemność zbiornika: 15 l
Wysokość siedziska: 795 mm

3. Honda XRE 300

Honda XRE 300
Honda XRE 300

Silnik: 292ccm, chłodzony powietrzem, EFI Single
KM: 26,1/ 7500 moment obrotowy
Moment obrotowy: 6500
Waga pojazdu suchego: 144 kg
Waga rzeczywista: –
Pojemność zbiornika: 12,4 l
Wysokość siedziska: 860 mm

4. Honda NX4 Falcon

Honda NX4 Falcon
Honda NX4 Falcon

Silnik: 397ccm, chłodzony powietrzem, jednogaźnikowy
KM: 30,6/6500 moment obrotowy
Moment obrotowy: 6000
Waga pojazdu suchego: 152 kg
Waga rzeczywista: –
Pojemność zbiornika: 15,3l
Wysokość siedziska: 850mm

5. Shineray X5 XY400GY

Shineray X5 XY400GY
Shineray X5 XY400GY

Silnik: 399ccm, chłodzony powietrzem/olejem, jednogaźnikowy
KM: 29,5/7000 moment obrotowy
Moment obrotowy: 5500
Waga: 150 kg
Pojemność zbiornika: 17l
Wysokość siedziska: 900 mm

6. Yamaha XT660R

Yamaha XT660R
Yamaha XT660R

Silnik: 660ccm, chłodzony cieczą, EFI Single
KM: 46,9/6000 moment obrotowy
Moment obrotowy: 5250
Waga rzeczywista: 181 kg
Pojemność zbiornika: 15l
Wysokość siedziska: 865mm

7. Yamaha XT660Z Ténéré

Yamaha XT660Z Ténéré
Yamaha XT660Z Ténéré

Silnik: 660ccm, chłodzony cieczą, EFI Single
KM: 46,9/6000 moment obrotowy
Moment obrotowy: 5500
Waga rzeczywista: 208 kg
Pojemność zbiornika: 23l
Wysokość siedziska: 896mm

8. Benelli Tre-K Amazonas

Benelli Tre-K Amazonas
Benelli Tre-K Amazonas

Silnik: 1131ccm, chłodzony cieczą, EFI Inline Triple
KM: 123,4/9000 moment obrotowy
Moment obrotowy: 5000
Sucha waga: 215 kg
Waga rzeczywista: 240 kg
Pojemność zbiornika: 21,5l
Wysokość siedziska: 865mm

9. Moto Morini Granpasso

Moto Morini Granpasso
Moto Morini Granpasso

Silnik: 1187ccm, chłodzony ciecza, V-Tvin
KM: 118/8400 moment obrotowy
Moment obrotowy: 7000
Waga rzeczywista: 210 kg
Pojemność zbiornika: 25l
Wysokość siedziska: 830-875mm

10. Honda Crosstourer Highlander

Honda Crosstourer Highlander
Honda Crosstourer Highlander

Silnik: 1237ccm, chłodzony cieczą, V-Four
KM: 127,4/7750 moment obrotowy
Moment obrotowy: 6500
Waga rzeczywista: 311 kg
Pojemność zbiornika: 21,5l
Wysokość siedziska: 850mm

03/06/2014

O autorze

Glazio


Dodaj komentarz

marzec 2025
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Reklama

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Redakcja
Radiator - Turystyka Motocyklowa
E: kontakt@radiator-mototurystyka.pl
W: www.radiator-mototurystyka.pl